Viksäng Fysioterapimottagning

Västerås

Vi på Kraftkällan arbetar med att förebygga och behandla funktionsstörningar och smärttillstånd i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Det kan röra sig om exempelvis:
- besvär med rygg/nacke, leder och muskler
- yrsel och balansrubbningar
- problem under och efter graviditet
- stressrelaterade problem
- astma och KOL
- övervikt
- neurologiska besvär, exempelvis i samband med stroke, MS eller Parkinson

Vi har hög kompetens med mångårig klinisk erfarenhet och vidareutbildning inom bland annat McKenzie (MDT-examen), manuell terapi (OMT steg 2), akupunktur, medicinsk träningsterapi, idrottsmedicin, avspänning, astma/KOL samt yrsel och balansrubbningar.

Vi har ett välutrustat gym.

När du kommer till oss gör vi en grundlig undersökning och tillsammans lägger vi upp en aktiv behandling, vilket innebär att du som patient är delaktig och tar eget ansvar.

Vi har ett nära samarbete med läkare och övrig personal på Viksäng-Irsta vårdcentral.

Kaserngatan 12, Västerås - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 08:30 telsvar i övrigt
Du behöver ingen remiss för besök hos oss.
Sjukgymnast