Förlossningsavdelning, Västmanlands sjukhus Västerås

Västerås

Vid Västmanlands Sjukhus Västerås finns Västmanlands enda förlossningsavdelning. Här föds nästan 3 000 barn per år. Vi arbetar i parvård - en barnmorska och en undersköterska ansvarar för förlossning. På avdelningen arbetar läkare med specialistutbildning inom förlossning och kvinnosjukvård (obstetrik och gynekologi). Vi har också tillgång till barnläkare och narkosläkare dygnet runt. Barnmorskestuderande finns på avdelningen. Vi har hög kompetens och arbetar med stor säkerhet. Vi planerar vården i samråd med dig och försöker tillmötesgå dina önskemål. På förlossningsavdelningen finns tio enkelsalar, badrum, dagrum, operationssal och två eftervårdsrum. Du är välkommen att ringa till oss när du vill ha råd!

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 021 - 17 31 16 Växelnummer 021 - 17 30 00
Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta

• Måndag - Söndag Dygnet runt

Du behöver ingen remiss för besök hos oss.