Avdelning 85, Västmanlands sjukhus Västerås

Om Avdelning 85, Västmanlands sjukhus Västerås

021 - 17 34 85 , 021 - 17 51 63

Avdelning 85 är en gynekologisk vårdavdelning som består av 18 vårdplatser för inneliggande patienter. Avdelningen är inriktad mot allmän gynekologi, onkologi (cancersjukdomar) samt gravida kvinnor med komplikationer. Patienterna kommer till avdelningen via väntelistan för planerade operationer eller via akutmottagningen. Avdelning 85 har också en dagvårdsavdelning. Där vårdas kvinnor före och efter polikliniska gynekologiska operationer. Här får också kvinnor med gynekologisk cancersjukdom sin behandling.

021 - 17 34 85021 - 17 51 63 Växelnummer
Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
  • Måndag - Söndag 12:30 - 19:30
Du behöver remiss för besök hos oss. Remissen utfärdas vanligen av din familjeläkare. Du ska få en tid inom vårdgarantins 90 dagar.
Gynekolog

06:30 - 06 sep, 2017 skrev:

Fantastisk personal som hela tiden gjorde sitt allra bästa för att göra en jobbig stund enklare att hantera. Hela tiden glada och trevliga, jag kan inte nog understryka vilken otrolig personal avd. 85 har. Var rädda om dem!