Logopedmottagningen Västerås, Västmanlands sjukhus Västerås

Västerås

På Logopedmottagningen arbetar legitimerade logopeder med att utreda, diagnostisera och behandla olika typer av svårigheter med kommunikation, tal, röst och språk. Hit kommer både barn och vuxna. Vi har hela Västmanland som upptagningsområde. Logopedmottagningen är också utbildningsklinik för logopedutbildningen vid Uppsala universitet. De flesta som besöker oss har remiss från läkare, BVC-sköterska eller skolhälsovården. Du kan också skicka in en egen vårdbegäran till oss där du beskriver dina besvär. En logoped kommer att bedöma din vårdbegäran på samma sätt som en remiss från t ex en familjeläkare. Egen vårdbegäran innebär inte att du är garanterad att få en tid för besök. Vid egen vårdbegäran behövs ofta kompletterande uppgifter från t ex läkare, BVC eller skolhälsovård. Du hittar länk till egen vårdbegäran via våra e-tjänster eller blanketter för nedladdning om du klickar på fliken Vårt utbud och tittar längst ner på sidan.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
Logoped