Hjälpmedelscentrum

, Västerås

Signalistgatan 2, Västerås, 72131

På Hjälpmedelscentrum kan du få information om olika hjälpmedel. Tillsammans med din förskrivare kan du prova hjälpmedel och bostadsanpassningar. I vår visningslägenhet kan du se hjälpmedel som underlättar för minnet. Våra hjälpmedel underlättar vardagen för personer med rörelsehinder, kognitiva funktionsnedsättningar och kommunikationssvårigheter. I vårt utbud ingår också hjälpmedel vid personlig medicinsk behandling och inkontinenshjälpmedel. Vi har inte syn-, hörsel- och ortopediska hjälpmedel. Ett hjälpmedel är oftast ett kostnadsfritt lån. När hjälpmedlet inte längre används ska det lämnas tillbaka. Du får inte sälja eller låna ut ditt hjälpmedel. Du kan även hyra vissa hjälpmedel om du inte uppfyller kriterier för att få ett hjälpmedel förskrivet eller om du tillfälligt behöver ett hjälpmedel. Hjälpmedelscentrum: köper in, lagerhåller och reparerar hjälpmedel utbildar och stöttar förskrivare i deras arbete lämnar och hämtar hjälpmedel i hela länet

Informationen uppdaterades 13:28 - 26 feb, 2024

28 maj, 2018

Fantastisk bra service. Att möjligheten finns att hyra hjälpmedel till besökare som kommer är helt fantastiskt. Underlättar otroligt för oss när svärmor kommer på besök.

Hjälpmedelsverksamhet