Kirurgmottagning Västerås, Västmanlands sjukhus Västerås

Västerås

Kirurgmottagningen ansvarar för klinikens verksamhet i öppenvård. Alla besök sker efter tidsbeställning.

Kirurgkliniken är en länsövergripande klinik med verksamhet i Västerås och Köping.
Kirurgkliniken utreder och behandlar patienter med sjukdomar i bukhålans organ, bröst- och plastikkirurgi, endokrin kirurgi samt barnkirurgi.

På kirurg- och endoskopimottagningen har vi specialiserad telefonrådgivning. Detta för att ge dig som patient en ökad service och bättre kvalitet i kontakten med oss.

Telefontid Dagkirurgi

Telefontid Stomiterapeut
må-fre 8:15-9:00
021-173659

Telefontid Tarmkirurgi
Tarmkirurgi-, sigmoideoskopi- och koloskopibesök.
må-fre 8-9
021-174770

Telefontid Övre GI
Magsäcks-, gall- och strumakirurgi samt gastroskopibesök.
må-fre 8-9
021-174775

Ej angivet Växelnummer
Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 07:30 - 16:00
  • Torsdag - Fredag 07:30 - 16:00
Endokrin kirurgi, Endokrinologi, Endoskopiverksamhet, Gastroenterologi, Kirurgi, Kolorektal kirurgi, Överviktsvård

19:06 - 25 nov, 2015 skrev:

Världens underbaraste personal, professionella, alltid vänliga och hjälpsamma. En stor kram till er alla som tog hand om mig på akutkirurgi avdelning 7.

01:29 - 19 okt, 2015 skrev:

Var på besök i fredags. Var akut dålig och de tog hand om mig så jag blev inlagd direkt. Aldrig känt mig så väl omhändertagen

22:31 - 28 maj, 2012 skrev:

Var på kirurgmottagningen förra veckan och gjorde en gastroskopiundersökning. Fick bra information om hur undersökningen skulle gå till. All personal både läkare och sjuksköterskor hade ett mkt gott och förtroendeingivande bemötande.