Medicinska dagvårdsavdelningen, Västmanlands sjukhus Västerås

Västerås

Välkommen till oss på Medicinska dagvårdsavdelningen. Vi är en högspecialiserad enhet där du som patient vårdas dagtid. Vi utför utredningar, behandlingar och uppföljande kontroller av olika medicinska diagnoser. De områden vi arbetar mest mot är mag- och tarmsjukdomar, blodsjukdomar samt utredning av vissa lungsjukdomar.
Vi tar även emot patienter från akutmottagningen då inläggning på vårdavdelning inte är nödvändig. Även primärvården kan remittera patienter hit för exempelvis blodtransfusioner.

Enhetschef: Ida Hedberg, tfn 021-176506, ida.hedberg@ltv.se

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
Du behöver remiss för besök hos oss. Remissen utfärdas vanligen av din familjeläkare. Du ska få en tid inom vårdgarantins 90 dagar.
Hematologi, Lungsjukvård, Neurologi