Anestesimottagningen, Västmanlands sjukhus Västerås

Västerås

Till oss kommer du för en medicinsk bedömning inför anestesi när det har blivit bestämt att du ska genomgå en operation. Du får träffa antingen en anestesiläkare eller anestesisjuksköterska.

Syftet med besöket är att göra en bedömning av din hälsa och planera och informera om lämplig anestesimetod för din operation. Du får även information om vad som sker på operationsdagen och om smärtlindring efter operationen. Tillsammans går vi igenom dina eventuella tidigare sjukdomar och mediciner som kan påverka anestesin. Inför din operation kan det behövas en del provtagningar och undersökningar. Vi besvarar de frågor och funderingar som du kanske har inför anestesin.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 021 - 17 42 03