Reumatologmottagningen, Västmanlands sjukhus Västerås

Västerås

Vi är en specialistmottagning som utreder, behandlar och rehabiliterar patienter med inflammatoriska, reumatiska led- och systemsjukdomar. De vanligaste sjukdomarna vi handlägger är reumatoid artrit (RA), psoriasisartrit, ankyloserande spondylartrit, SLE, myosit, vaskulit samt systemisk skleros.
Vi tar emot patienter som fyllt 18 år från Västmanland men även från andra landsting. Patienter under 18 år behandlas och utreds av barnmottagningen.
För att söka vård hos oss behöver du en remiss från en annan vårdgivare. Du kan också göra en egen vårdbegäran. Remissen/vårdbegäran bedöms utifrån de kriterier som är beskrivna i samverkansdokumentet mellan primärvården och reumatologkliniken. Om remissen/vårdbegäran accepteras kan vi i de flesta fall erbjuda nybesök inom 60 dagar.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
  • Måndag - Fredag 12:00 - 12:30 lunchstängt
Ja. För mer information se fliken "Egen vårdbegäran" under "Vårt utbud".
Reumatologi

11:52 - 04 nov, 2015