Röntgen Värnamo sjukhus

Om Röntgen Värnamo sjukhus

Röntgen utför undersökningar av skelett, urinvägar, mag-/tarmkanalen, lungor och hjärta. Röntgen utför även datortomografier, kärlundersökningar och undersökningar med ultraljud samt med magnetkamera(MR). Hit kommer man på remiss från läkare. Du kan välja var i länet du vill göra din röntgenundersökning.
Drop-in för skelett- och lungundersökningar
Du kan komma när det passar dig på våra drop in-tider för lung- och skelettundersökningar. Drop-in gäller i tre veckor från det datum din läkare skickat remissen till röntgen. Därefter skickas remissen tillbaka. Det är läkaren som skrivit remissen som får svaret på undersökningen.
Var beredd på att vänta om flera patienter kommer samtidigt, eller om en patient kommer in akut. Patienter som har bokat tid går också före.
Drop-in för röntgen i Värnamo är måndag-fredag 7.30-12.00.
Vid frågor om drop-in kontaktas röntgens tidsbeställning, 010-244 76 00.

Doktorsgatan 5, målpunkt F, plan 2 - visa på karta
Drop-in
Ja
Bild- och funktionsmedicin, Datortomografiverksamhet, MR-verksamhet, Ultraljudsverksamhet