Dövteam Vänersborg, Vänersborg

Vänersborg

Välkommen till Dövteamet i Västra Götalandsregionen.
Dövteamet är ett regionalt specialistteam som ger psykosocialt och pedagogiskt stöd till teckenspråkiga över 18 år. Om du är döv eller har en hörselnedsättning och kommunicerar på teckenspråk, så kan du få stöd från oss.
Vi arbetar över hela Västra Götalandsregionen.
Målet för vår verksamhet är att förbättra livssituationen och delaktigheten för döva under 18 år. I Dövteamet arbetar kuratorer och pedagoger. Vi ger råd, stöd, information och kunskap utifrån dina behov. Det gäller även till anhöriga, närstående, personal och myndigheter. Vi arbetar på teckenspråk. Dövteamet har hela Västra Götalandsregionen som sitt upptagningsområde. Dövteamet har sina lokaler i Göteborg och i Vänersborg, men möjlighet finns att träffas på andra platser i regionen.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 031 - 759 22 00
Vänerparken 21, Plan 4, 462 35, Vänersborg - visa på karta

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Remiss

Ej angivet