Indalsbacken 2, Läkarhuset plan 1, Vällingby - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 14:00
  • Vid akuttid så nås vi på telefon eller mejl.

Logo Corpus Kiropraktik

Vällingby, Stockholm

Välkommen till Corpus Kiropraktik!

Vi sitter i trevliga lokaler på plan 1 i Läkarhuset Vällingby. Hos oss arbetar kiropraktorer som kan hjälpa dig med olika typer av besvär i rörelseapparaten. Vi arbetar utifrån mottot: Ju tidigare du söker hjälp, desto kortvarigare blir dina besvär!

Vi erbjuder akuttider för dig som fått akuta besvär. Kontakta oss på telefon, mejl eller boka direkt online!

Besvär som vi på Corpus Kiropraktik behandlar

Vi kan bland annat hjälpa dig med ryggskott, nackspärr, muskelskador, huvudvärk, hälsporre, ischias, axelbesvär såsom impingement och frozen shoulder, samt höft- och knäbesvär, överbelastningsskador och allt annat som muskler och leder kan ställa till med.

Vi hjälper dig att bli av med dina symtom men ser också till att orsaken till din smärta korrigeras så att du även i framtiden förblir besvärsfri.

Reducerade priser på kiropraktik

Vi har reducerade priser på behandlingar för studenter och pensionärer. Vi har även ett billigare pris på behandlingar utförda av våra AT-kiropraktorer.

Kontakta oss för att boka en tid eller boka direkt online!

Informationen uppdaterades 14 augusti 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Corpus Kiropraktik

Ryggskott hos Corpus Kiropraktik i Vällingby

fr. 250 kr Undersökning 250 kr, Nybesök 650 kr, Återbesök 500 kr. Studenter & pensionärer: Nybesök 600 kr, Återbesök 450 kr. Behandling hos AT kiropraktor: Nybesök 550 kr, Återbesök 450 kr.

De flesta får ont i ryggen någon gång i livet och vissa drabbas oftare än andra. Vad beror ryggskott på? Ryggskott brukar vara ett te...

Vad beror ryggskott på?

Ryggskott brukar vara ett tecken på att någonting har varit fel under en längre tid. Ofta beror ryggskott på ett ogynnsamt förhållande mellan muskler och leder vilket begränsar funktionen och till slut leder till överbelastning och smärta.

Oftast sker en oväntad, okontrollerad eller snabb rörelse, som ger ett hugg i ryggen. Smärtan kan sedan framkallas vid någon rörelse, som att böja sig framåt, ta på sig skorna, sätta sig och ta sig ur bilen, ta på sig byxor eller att resa sig från stolen.

Symtom vid ryggskott

Ryggskott kan komma akut och förutom smärtan i ryggen kan det även stråla ut mot sidorna eller ner i benet. Det brukar kännas som ett hugg eller en krampande känsla, som sedan sakta lägger sig igen när du inte gör rörelsen och belastar leden längre.

Behandling hos en kiropraktor

Vid ryggskott kan kiropraktisk behandling effektivt lindra din smärta. På Corpus Kiropraktik tar vi först bort symtomen och sedan grundorsaken till varför du har fått ont - så att du ska slippa få ont igen!

Boka en tid direkt online eller kontakta oss på telefon eller mejl!

Nackspärr hos Corpus Kiropraktik i Vällingby

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. P...

På Corpus Kiropraktik hjälper vi dig med noggrann undersökning samt behandling. Utan behandling kan nackspärren sitta i flera veckor.

Vad beror nackspärr på?

Nackspärr kan utlösas av en olämplig sovposition eller om du har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Om du har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den kan nackspärr också uppstå. Ibland kan det vara så att nackspärren uppstått utan någon speciell orsak.

Boka en tid direkt online eller kontakta oss på telefon eller mejl för att få hjälp med din nackspärr!

Bäckensmärta hos Corpus Kiropraktik i Vällingby

Värk och smärtor som uppstår i samband med graviditet kan ofta lindras med kiropraktik. Vanliga problem är rygg- och bäckensmärtor, höftproblem och ischias. På Corpus Kiropraktik kan vi hjälpa gravida kvinnor som upplever dessa smärtor.

Kiropraktik för gravida

Vi på Corpus Kiropraktik använder oss av säkra och bekväma behandlingsmetoder som är specifikt framtagna för gravida. Behandlingen får lederna och musklerna att röra sig bättre och på ett korrekt sätt. Den kiropraktiska behandlingen behandlar också ligament och vävnad runt bäckenet så att barnet får utrymme och kan finna den bästa position inför förlossningen.

Kontakta oss på Corpus Kiropraktik för behandling av din bäckensmärta!

Ischias hos Corpus Kiropraktik i Vällingby

Hos Corpus Kiropraktik kan vi hjälpa dig som har problem med ischias. Ischias är en stor och lång nerv som går från ryggraden ner i benet, och det finns många orsaker till att den kommer i kläm och orsakar smärta.

Symtom vid ischias

Om du har smärta i ländrygg/säte som strålar ner och ut i benet är det symtom på ischias. Känslan är ofta mer ett obehag än smärta och många kan ha "myrkrypningar" eller domningar i benet. Ryggsmärta och ischias kan förekomma samtidigt.

Äkta och falsk ischias

För att skilja på orsaken till problem med ischias så delas de upp i två grupper; äkta och falsk. Vid äkta ischias kommer orsaken till smärtan inne i ryggraden och vid falsk ischias kommer smärtan från att nerven av någon orsak blir irriterad utanför ryggraden. Det kan till exempel bero på en överbelastning eller felbelastning av rygg eller bäcken, höftproblem, knäproblem och förträngningar i kärl.

Boka en tid direkt online eller kontakta oss på telefon eller mejl för att få hjälp med ischias!

Hälsporre hos Corpus Kiropraktik i Vällingby

Vad beror hälsporre på? En hälsporre uppstår på grund av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett vikt...

Vad beror hälsporre på?

En hälsporre uppstår på grund av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belastas när vi står, går och springer.

Finns det några vanliga symtom vid hälsporre?

Ett vanligt symtom är känslan av smärta och ömhet i hälen i de första stegen du går efter stillasittande, till exempel när du kliver upp ur sängen på morgonen. Smärtan känns ofta under eller på insidan av hälen och smärtstyrkan kan variera från lättare obehag till kraftigt brännande.

Få hjälp av en kiropraktor

Utan behandling av hälsporre kan det ta upp till ett år för den att försvinna. Hos oss på Corpus Kiropraktik kan vi hjälpa dig med dina besvär.

Boka en tid direkt online eller kontakta oss på telefon eller mejl!

Huvudvärk hos Corpus Kiropraktik i Vällingby

Corpus Kiropraktik behandlar din huvudvärk Behöver du hjälp med att bli av med din huvudvärk? Kanske har du spänningshuvudvärk eller migr...

Corpus Kiropraktik behandlar din huvudvärk

Behöver du hjälp med att bli av med din huvudvärk? Kanske har du spänningshuvudvärk eller migrän? Hos oss på Corpus Kiropraktik kan vi med effektiv behandling hjälpa dig att lindra spänningar i nackmusklerna så att huvudvärken avtar.

Varför får jag huvudvärk?

Huvudvärk är vanligt förekommande och vissa får det oftare än andra. Det kan finnas olika anledningar till att du får huvudvärk, exempelvis på grund av en dålig hållning på kontoret, stress, oro eller spänningar i musklerna.

Vi behandlar olika typer av huvudvärk

• Spänningshuvudvärk beror oftast på stelhet i bröstryggen, spänd muskulatur i nacken och axlar, men det finns även ett samband till stress, oro, synfel eller om du har problem med dina tänder eller käkleder.
  • Migrän ger kraftig huvudvärk, illamående, känslighet för ljus och ljud.
  • Huvudvärk vid ansträngning kan uppstå när du anstränger dig fysiskt.
  • Yrsel kan uppstå av spänningar i nacken.

Boka en tid hos oss på Corpus Kiropraktik för hjälp med din huvudvärk!

Axelbesvär hos Corpus Kiropraktik i Vällingby

Axelsmärta är idag en vanlig åkomma och kan bero på många olika orsaker. Smärtan kan sitta en bit över och nerpå axeln, men ibland också involvera hela armen och skuldran. Symtomen kan antingen komma smygande eller slå till akut, och du kan också känna dig stel och öm samt uppleva smärtor och/eller en molande värk.

För att få snabb lindring och rehabilitering är det viktigt att söka behandling tidigt.

Kiropraktisk behandling mot olika axelbesvär

Hos Corpus Kiropraktik inleder vi alltid ditt besök med en grundlig fysisk undersökning av alla vävnader i området för att hitta orsaken till ditt besvär. Därefter använder vi oss av olika behandlingsmetoder för att minska smärtan och öka rörligheten. När smärtan sedan börjar avta är det viktigt att återfå rörligheten med rehabiliteringsövningar som du får av oss.

Välkommen att boka en tid direkt online eller kontakta oss på telefon eller mejl!

Höftbesvär hos Corpus Kiropraktik i Vällingby

Nästan allt du gör innebär belastning på höftlederna, därför är höftproblem en vanlig åkomma och kan drabba nästan vem som helst. Om du upplever höftbesvär kan vi på Corpus Kiropraktik hjälpa dig!

Vad är orsakerna till höftproblem?

Höftbesvär beror inte alltid på en förslitning i höftleden utan kan bero på problem i rygg, bäcken, knä eller fot. För att hitta orsaken till ditt besvär utför vi alltid en noggrann undersökning av höftlederna samt muskler och leder i området för att ställa diagnos innan behandlingen påbörjas.

Undersökning och behandling i ett tidigt skede kan göra att lindriga besvär inte behöver bli så stora.

Boka en tid direkt online för att få hjälp med dina höftproblem!

AT kiropraktor hos Corpus Kiropraktik i Vällingby

fr. 250 kr Undersökning 250 kr, Nybesök 550 kr, Återbesök 450 kr

Hos våra AT kiropraktorer kan du få hjälp med alla typer av besvär som du kan få hjälp med hos någon av våra andra kiropraktorer, exempelvis...

Hos våra AT kiropraktorer kan du få hjälp med alla typer av besvär som du kan få hjälp med hos någon av våra andra kiropraktorer, exempelvis:

• Nackspärr
  • Ryggskott
  • Hälsporre
  • Tennisarmbåge
  • Belastningsskador
  • Smärtor i muskler och leder

En AT kiropraktor innebär att de fått examen efter den femåriga kiropraktorutbildningen men inte fått sin legitimation än från Socialstyrelsen. Våra AT kiropraktorer är medlemmar i Kiropraktiska Föreningen i Sverige, KFS, och innehar patientförsäkring.

Hur går ett behandlingsbesök till?

Ett förstagångsbesök tar vanligtvis 45 minuter och då ingår hälso- och neurologisk undersökning, funktionell analys, diagnos samt eventuell behandling av ditt problem.

När du kommer på återbesök följer vi upp hur ditt besvär är i dagsläget genom en undersökning, därefter utför vi behandling. Du får också råd om vad du själv kan göra för att snabba på läkningsprocessen och även undvika återfall. Ett återbesök tar ca 30 minuter.

Vi erbjuder en kort kiropraktisk undersökning

Hos oss erbjuder vi kiropraktisk undersökning som tar ca 15 min. Då gör vi en hälso- och neurologisk undersökning samt funktionell analys, därefter ställer vi diagnos.

Välkommen att boka en tid online hos någon av våra AT kiropraktorer!

Undersökning 250 kr, Nybesök 550 kr, Återbesök 450 kr

Karta - Indalsbacken 2, Läkarhuset plan 1, Vällingby

• 07:34 - 26 sep, 2018

• 06:48 - 02 aug, 2018

• 14:29 - 28 apr, 2017 skrev:

Bra bemötande redan i telefon och på platsen. Väldigt proffsigt och kan rekommendera alla som har ont att gå hit.

• 21:08 - 07 apr, 2017 skrev:

Fick helt otrolig hjälp med min rörlighet. Har diagnos fibromyalgi och för mig var det en djup tacksamhet att kiropraktik fungerar så bra för mig. Jag kan verkligen rekomendera Corpus kiropraktik. De är personliga och omsorgsfulla och tänker i en helhet känns det som.

• 15:48 - 06 apr, 2017 skrev:

Hade tränat lite för hårt och sträckt mig och överansträngt musklerna i rygg och nacke. Niklas hjälpte till och efter två behandlingar så är jag tillbaka på gymet igen. Synd att jag inte gick dit snabbare...