Lyckselevägen 2, Vällingby - Visa på karta

Logo Vällingby Tandvårdscenter AB

Vällingby, Stockholm

Välkommen till Vällingby Tandvårdscenter!

Vi på Vällingby Tandvårdscenter erbjuder allmäntandvård för barn och vuxna. Hos oss arbetar tandläkare och tandhygienist med förebyggande tandvård som anpassas individuellt utifrån just dina behov.

Om du lider av akuta tandvårdsbesvär försöker vi alltid hjälpa dig samma dag.

Vår tandvårdsmottagning kan hjälpa dig att ersätta förlorade tänder med traditionella kronor, broar, proteser och implantatbehandlingar.

En digitaliserad tandläkarmottagning

Vår klinik är helt digitaliserad vilket innebär att röntgen, bilder och journaler lagras digitalt. Det gör att våra patienter utsätts för betydligt mindre röntgenstrålning och att röntgenbilderna visas direkt på en dataskärm. Det underlättar dialogen vi har tillsammans med dig när vi går igenom din behandling och resultat.

Parkering för patienter

Vi har en parkering för våra patienter på andra sidan gatan. Du kan ringa till oss för att få parkeringsnumret.

Vällingby Tandvårdscenter är medlem i Vårdföretagarna. Vårdföretagarnas logotyp

Vällingby Tandvårdscenter är medlem i Sveriges Tandläkarförbund och Privattandläkarna.

Informationen uppdaterades 13 september 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Vällingby Tandvårdscenter AB

Undersökning av ny patient hos Vällingby Tandvårdscenter AB

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
825 kr

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

825 kr

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Vällingby Tandvårdscenter AB

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
610 kr

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

610 kr

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning hos Vällingby Tandvårdscenter AB

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 025 kr

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

1 025 kr

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Vällingby Tandvårdscenter AB

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 165 kr

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flesta brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

1 165 kr

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Vällingby Tandvårdscenter AB

*3 168 kr

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

*3 168 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Vällingby Tandvårdscenter AB

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 425 kr

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

*4 425 kr

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Vällingby Tandvårdscenter AB

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*3 950 kr

Vad ingår i priset?

*3 950 kr

Tandimplantat hos Vällingby Tandvårdscenter AB

• - Pris efter konsultation, konsultation är alltid kostnadsfri

På Vällingby Tandvårdscenter utför vi implantatbehandlingar, både den kirurgiska och protetiska delen.

Vad är tandimplantat?

Ett implantat är en slags konstgjord rot i form av en skruv i titan. Behandlingen innebär att titanskruven opereras in i käkbenet och på den fästs sedan distanser och på dessa de konstgjorda tänderna.

Varmt välkommen på en konsultation!

Pris efter konsultation, konsultation är alltid kostnadsfri

Tandblekning hos Vällingby Tandvårdscenter AB

Hos oss på Vällingby Tandvårdscenter kan du göra en säker tandblekning. Innan tandblekningen påbörjas gör vi alltid en undersökning för att kontrollera att du inte har till exempel karies eller känsliga tandhalsar.

Vi bleker dina tänder med Philips Zoom

Hos oss på Vällingby Tandvårdscenter bleker vi dina tänder med Philips Zoom. Lampan används i kombination med en blekgel som appliceras på dina tänder. Själva blekningen tar 3 x 10 minuter och hela behandlingen inklusive förberedelser tar cirka en och en halv timme.

Philips Zoom är en blekningsmetod som är effektiv på de flesta missfärgningar. Graden av vithet varierar från patient till patient beroende på tändernas struktur.

Finns det några biverkningar vid tandblekning?

Tandblekning kan orsaka tillfällig tandkänslighet med ilningar en till tre dagar efter behandlingen.

Hur länge varar resultatet av en tandblekning?

För att bibehålla resultatet av dina blekta tänder rekommenderar vi att du använder en tandkräm med extra fluor. Du kan även behöva göra en kortare blekning igen efter ett par år, antingen med en kortare behandling med Philips Zoom eller genom en hemblekning under ett par dagar.

Kontakta oss om du har några frågor om tandblekning!

Barntandvård hos Vällingby Tandvårdscenter AB

Ju tidigare ditt barn får god tandvård, desto bättre. Det är viktigt att ditt barn tidigt får en positiv upplevelse av att gå till tandläkaren och få hjälp med tänderna.

Vanlig barntandvård är gratis till och med det år barnet fyller 19.

Hur går barn- och ungdomstandvården till?

Innan två års ålder kallas barnet för tandkontroll via BVC eller Folktandvården. När ditt barn har fyllt tre år kan ni som föräldrar välja var ni vill att ert barn ska få sin tandvård. Om ni väljer att komma till oss kallas ditt barn på regelbundna kontroller vartannat år eller efter behov.

Vi kan remittera till specialister vid behov av tandreglering.

Akuttandvård hos Vällingby Tandvårdscenter AB

Om du råkat ut för en olycka och skadat tänderna eller har tandvärk, kan du kontakta oss för akuttandvård. Vårt mål är att kunna erbjuda dig en tid samma dag eller dagen efter.

Ring oss på tfn nr 08-376767 alt. 070-5145663 för att boka tid för akuttandvård!

Anwar Hossen

Karta - Lyckselevägen 2, Vällingby

• 08:46 - 11 okt, 2018 skrev:

Trevlig mottagning

• 15:55 - 10 okt, 2018 skrev:

Jag är jätterädd, bästa tandläkaren jag sett.

• 13:20 - 24 sep, 2018 skrev:

"Den sjungande patienten"

• 13:09 - 24 sep, 2018 skrev:

På det här stället får du helt enkelt den bästa tandvården i världen. Jag fick tid omgående. Kunnig och trevlig personal. Noll obehag, noll ont vid behandlingen.

• 13:38 - 13 sep, 2018

• 15:52 - 24 aug, 2018 skrev:

Bra mycket väl godkänt

• 09:21 - 23 aug, 2018 skrev:

Alltid bra bemötande. Känns tryggt att komma hit.

• 09:39 - 17 aug, 2018 skrev:

Jag har haft en otrolig stark rädsla för att gå till tandläkaren men den rädslan känner jag aldrig längre tack vare ett väldigt fint och tryggt mottagande.

• 15:33 - 09 aug, 2018 skrev:

Dom är bäst!!!!

• 10:14 - 06 aug, 2018

• 10:27 - 06 jul, 2018

• 09:32 - 08 maj, 2018 skrev:

Mycket nöjd med resultatet och tillgängligheten. Fint bemötande.

• 08:27 - 07 maj, 2018

• 15:00 - 23 apr, 2018 skrev:

Trevligt & proffsigt!
    Bra barnpassning :)

• 14:23 - 18 apr, 2018 skrev:

Jag har varit så rädd för tandläkaren men jag har nu ingen rädsla alls. Tack vare bra behandling har gjort om hela min mun. Så tacksam, glad och nöjd. Går med lätta steg till tandläkaren.

• 11:21 - 04 apr, 2018

• 15:56 - 12 mar, 2018 skrev:

Mycket kompetent tandläkare som har ett lugnande och bra sätt att arbeta på. Toppbetyg!

• 17:37 - 26 feb, 2018

• 11:11 - 06 dec, 2017 skrev:

Alltid trevligt bemötande

• 15:22 - 09 okt, 2017 skrev:

Tusen tack för all fin och professionell hjälp jag får här!!

• 09:32 - 05 okt, 2017

4,2

• 16:37 - 26 sep, 2017 skrev:

Mycket bra bemötande!

• 12:50 - 25 sep, 2017 skrev:

Vänligt och professionellt bemötande

• 15:23 - 06 sep, 2017 skrev:

Alltid trevligt bemötande. Noga med att man inte ska ha ont

• 15:34 - 05 sep, 2017 skrev:

Bra jobbat.
    Trevlig personal.

• 10:43 - 01 sep, 2017 skrev:

Känns tryggt och bra här! Blir alltid väl bemött.

• 09:37 - 24 aug, 2017 skrev:

Kärlek!

• 16:10 - 23 aug, 2017 skrev:

Alltid vänliga och förstående när det gäller patientens välmående.

• 09:03 - 19 aug, 2017 skrev:

Vilket fantastiskt ställe. Underbar personal, trevliga lokaler och modern teknik. Toppen. Vilken fin stämning på kliniken, stället flödar av kärlek.

Rekommenderar detta av hela mitt hjärta.

• 18:39 - 09 jul, 2017 skrev:

Alltid vänligt bemötande och alltid mycket skickligt arbete.

• 13:42 - 05 jul, 2017 skrev:

Alla är så trevliga och snälla, underbara! Jag får så mycket hjälp med min tandskräck. Ni är bäst, förklarar och gör ett bra jobb.

• 16:24 - 22 maj, 2017 skrev:

Vänligt bemötande. Känner stort förtroende, trygghet och tillit.

• 16:21 - 21 jan, 2016 skrev:

Fantastisk nystart på ett tidigare mycket koncept.

• Fråga ställd 23:53 01 jul 2016

Akut behandl med tex plasttand
    Tappat porslinskrona, framtand, behöver snarast ett enklare provisorium
    Angeläget få gjort början av veckan Kan jag få hjälp så mkt tacksam?

Vällingby Tandvårdscenter AB svarar:

Hej! Vi kan hjälpa dig du kan ringa 0705145663.
    Mvh/vällingby tandvårdscenter