Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning

Indalsbacken 1, Vällingby - Visa på karta

4,9

Logo Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning

Vällingby, Stockholm

Välkommen till Kvinnokliniken i Vällingby!

Vi är en gynekologmottagning i Vällingby Läkarhus som erbjuder specialiserad och bred gynekologisk vård med lång erfarenhet inom både sluten- och öppenvården.

Sedan 2012 har vi funnits i ljusa, fräscha och moderna lokaler som är handikappanpassade. Hit är alla välkomna och vi ger dig ett professionellt bemötande i en lugn och trygg miljö.

Konsulterande allmänläkare finns i verksamheten.

Våra gynekologtjänster

Hos oss kan vår erfarna gynekolog göra en allmän gynekologisk undersökning samt hjälpa dig med preventivmedelsrådgivning. Vi kan också utreda samt behandla:

• Klimakteriebesvär
  • Cellförändringar
  • Ultraljud av tidig graviditet
  • Gynekologiska infektioner
  • Infertilitet
  • IVF och andra avancerade fertilitetsbehandlingar
  • Fullständig spermiepreparering och bedömning

Välkommen att boka en tid hos oss!

Informationen uppdaterades 04 juli 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning

Klimakteriebesvär hos Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning i Vällingby

Hos oss på Kvinnokliniken Vällingby kan vi hjälpa dig med utredning och behandling av klimakteriebesvär. Vad innebär klimakteriebesvär? ...

Vad innebär klimakteriebesvär?

Klimakteriebesvär kallas också för övergångsbesvär och beror på att mängden av könshormonet östrogen minskar i kvinnokroppen. Det är väldigt olika från kvinna till kvinna om man får några besvär samt hur stora de är.

Symtom vid klimakteriebesvär

Olika symtom du kan drabbas av är till exempel:

• Oregelbundna blödningar
  • Värmevallningar
  • Humörsvängningar
  • Sömnproblem
  • Torra slemhinnor och inkontinens

Välkommen att kontakta Kvinnokliniken Vällingby för hjälp med dina klimakteriebesvär!

Gynekolog hos Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning i Vällingby

Hos Kvinnokliniken Vällingby kan vår erfarna gynekolog hjälpa kvinnor med gynekologiska sjukdomar och besvär. Vi utreder och behandlar bl...

Vi utreder och behandlar bland annat:

• Blödningsrubbningar
  • Utebliven mens
  • Hormonella störningar
  • Smärttillstånd
  • Urininkontinens
  • Framfall
  • Gynekologiska infektioner
  • Upprepade missfall
  • Tidig graviditet (ultraljud)
  • Cellförändringar
  • Fertilitetsutredningar/barnlöshetsutredningar
  • Distansstimuleringar
  • IVF och annan avancerad fertilitetsbehandling i samarbete med kliniker i Sverige samt utomlands
  • Fullständig spermiepreparering och bedömning hos oss på mottagningen

Vi kan också hjälpa dig med allmän gynekologisk kontroll samt preventivmedelsrådgivning.

Kontakta oss för att boka en tid!

Ofrivillig barnlöshet hos Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning i Vällingby

Svårigheter med att bli gravida? Om du/ni har försökt bli gravida under lång tid utan att lyckas kan det till exempel bero på att kvinnan...

Svårigheter med att bli gravida?

Om du/ni har försökt bli gravida under lång tid utan att lyckas kan det till exempel bero på att kvinnan inte har ägglossning eller att mannens spermier är av dålig kvalité eller saknas helt. Det är också svårare att bli gravid om du är lite äldre, hos kvinnor kan fruktsamheten börja avta redan i 30-års åldern.

Barnlöshet kan också beror på olika livsstilsfaktorer eller faktorer som du inte rår på, som exempelvis medfödd avvikelse eller sjukdom.

När bör vi genomgå en infertilitetsutredning?

När ni har försökt bli med barn under ett års tid utan att lyckas kan det vara aktuellt att genomgå en fertilitetsutredning (infertilitetsutredning).

Hos oss på Kvinnokliniken Vällingby utför vi fullständiga infertilitetsutredningar för par som har svårt att få barn. Välkommen att kontakta oss för att boka en tid!

Fertilitetsutredning hos Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning i Vällingby

Om ni under en längre tid har försökt att bli gravid så kan ni genomgå en fertilitetsutredning (infertilitetsutredning). Det finns en rad olika faktorer som kan påverka fertiliteten både hos män och hos kvinnor.

Hos Kvinnoklinken Vällingby erbjuder vi fullständig infertilitetsutredning för både män och kvinnor.

Efter hur lång tid bör man genomgå en fertilitetsutredning?

Generellt är en fertilitetsutredning aktuellt om ni försökt bli gravid under ungefär ett års tid. Självklart varierar tiden och vet du med dig att det finns anledning att tro att du kan ha svårigheter att bli gravid så är det bra att påbörja utredningen tidigare.

Hur lång tid tar utredningen och vad ingår?

Utredningen är individuell och anpassas efter varje patient. Vi inleder utredningen med ett personligt möte där vi lära känna varandra och pratar igenom de olika faktorer som kan påverka fertiliteten. Vi genomför även vissa tester hos oss på mottagningen:

Utredning av kvinnlig infertilitet

• Gynekologisk undersökning och ultraljud
  • Hormonanalys
  • Genomspolning av livmoder och äggledare
  • Kontrollerad ovulationsstimulering med letrozol tabletter eller med lågdos FSH-injektioner
  • Ultraljudskontroller
  • Ägglossningsbehandling

Utredning av manlig infertilitet

• Fullständig spermiepreparering och bedömning

En infertilitetsutredning tar normalt 3-4 veckor att genomföra och få svar på, därefter kan vi planera hur vi går vidare med behandling.

IVF hos Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning i Vällingby

Kvinnokliniken Vällingby samarbetar med kliniker i Sverige och utomlands som erbjuder fertilitetsbehandling, bland annat IVF, provrörsbefruktning, som idag är den mest effektiva fertilitetsbehandlingen. Vid IVF-behandling låter man spermien befrukta ägget utanför kvinnans kropp.

Första steget till en IVF-behandling är en fertilitetsutredning (infertilitetsutredning) som genomförs hos oss på Kvinnokliniken Vällingby.

Hur går en IVF-behandling till?

Metoden används vid alla former av infertilitet; kvinnlig, manlig och oförklarad ofruktsamhet. Vid IVF stimuleras kvinnan först med hormoner för att flera ägg ska mogna. Äggen tas ut från kvinnans äggstockar genom att läkaren under ledning av ultraljud, för in en tunn nål i äggstocken via slidan.

Mannens spermaprov prepareras sedan för att få fram de bästa spermierna till befruktningen. Spermierna och ägg förs därefter samman i en odlingsskål så att befruktning kan ske. Efter 2-6 dagar återförs ett eller två befruktade ägg till livmodern.

Kontakta oss på Kvinnokliniken Vällingby för att boka en fertilitetsutredning!

Distansstimulering hos Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning i Vällingby

Om det efter en fertilitetsutredning blir aktuellt med IVF-behandling, provrörsbefruktning, kan vi erbjuda er en planering av behandlingen. Vi hjälper till med ultraljud och blodprov under stimuleringen samt med planeringen av dag för ägguttag.

Kontakta oss om du har några frågor!

Spermaprov hos Kvinnokliniken - Gynekolog och fertilitetsmottagning i Vällingby

Hos oss på Kvinnokliniken Vällingby utför vi fullständig spermiepreparering och bedömning vid fertilitetsbehandling. Vad innebär spermiep...

Vad innebär spermiepreparering?

Mannen lämnar ett spermaprov hos oss på kliniken och därefter gör vi en analys av provet i mikroskop där spermiernas antal och rörlighet bedöms. Spermaprovet prepareras sedan vilket innebär att provet förs över till ett rör med en gradient. Genom att centrifugera röret skiljer vi ut de bästa spermierna. Normala spermier med bra rörlighet passerar gradienten bättre än övriga. Utifrån de preparerade spermierna föreslår vi därefter en lämplig befruktningsmetod, till exempel IVF.

Kontakta oss på Kvinnokliniken Vällingby om du har några frågor!

Dr Misgena Bekuretsion

Specialist i Gynekologi och Obstetrik, Subspecialist i Infertilitet och Andrologi
Verksamhetsansvarig

Dr Ayalnesh Berhane

Specialist i Allmänmedicin
Verksam som konsult, administratör och ansvarar för vårt kvalitetsarbete

Helene Misgena

Läkarassistent
Verksam som receptionist och ansvarar för telefonbokning, administration och miljö

Viktoria Kjellsson

Läkarassistent

Karta - Indalsbacken 1, Vällingby

4,9

• 08:54 - 11 jun, 2018

• 05:35 - 09 maj, 2018 skrev:

Enkelt att boka, praktiskt med att man kan även välja att ta telefontid om man endast behöver prata.
    Han är väldigt pedagogisk, lyssnar på en och är förståelig.
    Rekommenderas varmt.

• 11:42 - 05 apr, 2018

• 09:31 - 04 apr, 2018 skrev:

Rekommenderas!

• 13:15 - 03 apr, 2018 skrev:

Jag har gått hos Dr. Misgena i många år.
    Är väldigt nöjd.

• 09:52 - 29 mar, 2018