Vårdcentralen Braås, Braås

Vårdcentralen Braås

, Växjö

Sjösåsvägen 46, Braås., 36342 Braås

Tisdagen 23 april har vårdcentralen stängt på grund av utvecklingsdag. Vid akut sjukdom eller vård som inte kan vänta kontakta vårdcentralen Rottne på telefonnummer 0470-589960 Kontakta vården digitalt via 1177 direkt. Logga in med BankID eller Freja+ och svara på frågor om dina symtom när som helst under dygnet. Vi hjälper dig via chatt eller video under vardagar kl. 08.00-16.30. Tryck på länken under e-tjänster nedan för att komma till 1177 direkt. Påfyllnadsdos vaccin mot Covid-19: Folkhälsomyndigheten rekommenderar att en påfyllnadsdos vaccin mot Covid-19 under våren ska erbjudas till: Personer 80 år och äldre Personer från 65 år och äldre och som har dagliga omsorgsinsatser av t ex hemtjänst eller som bor på korttidsboende Information om vårdosen covidvaccin på 1177.se.

Vårdcentralen ingår i vårdval Kronoberg. Vi erbjuder grundläggande hälso- och sjukvård för alla åldersgrupper, rådgivning, rehabilitering, förebyggande hälsoinsatser, barnhälsovård och psykiatrikompetens. Verksamhetschef är Mathias Hedvall Johansson träffas på telefonnummer: 0470-588000, växel

Informationen uppdaterades 13:51 - 8 apr, 2024

25 apr, 2018

21 mar, 2018

Alla på Braås Vårdcentral är fantastiska. Alltid lika trevliga och hjälpsamma.

4 maj, 2017

Har Wemming som läkare (sen 5 åt tillbaka) och det är den bästa läkaren jag haft under dom senaste 20-25 åren jag har varit tvungen att ha en fast vårdkontakt.

20 feb, 2017

Sköterskorna är mycket vänliga och empatiska, jätteviktigt. Läkarna Wemming och Nowakowski (det är de jag träffat) är pålästa och kompetenta. De chansar inte, de sätter patienten i "första rummet". Jag kan bara ge det allra bästa betyg till Braås Vårdcentral.

1 dec, 2016

Kompetent och vänlig personal med stort kundfokus.

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Braås har fått i Nationella Patientenkäten.

Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vårdcentral (BT), Diabetologi, Astma- och KOL-mottagning, primärvård