palliativt team Hudiksvall

palliativt team Hudiksvall

, Hudiksvall

Kungsgatan 33,824 43 Hudiksvall

Teamets upptagningsområde är Hudiksvall, Nordanstig och Ljusdal och våra lokaler finns på Hudiksvalls sjukhus.

I palliativa teamet arbetar sjuksköterskor, läkare och medicinsk sekreterare. Teamet arbetar dagtid på vardagar med hembesök och telefonrådgivning. Övriga professioner som kurator, sjukhuskyrkans personal och dietist, finns kopplande till teamet och kan konsulteras vid behov.

Vår målgrupp är patienter med obotbar cancer och ALS (amyotrofisk lateral skleros) i ett sent palliativt skede med symtom som kräver insatser av ett specialiserat palliativt team. Patienter med andra diagnoser som har komplexa behov i form av symtomlindring och psykosocialt stöd från ett team kan i undantagsfall skrivas in i teamet.

För att bli ansluten till vårt palliativa team krävs en remiss av läkare. En individuell bedömning görs och inskrivning sker efter ett första hembesök.

Informationen uppdaterades 01:29 - 1 okt, 2022

6 okt, 2016

Absolut bäst! Så trivsamma lokaler och helt underbar och hjälpsam personal, ingenting är omöjligt! Avslappnad stämning bland patienter och personal vilket gör att tiden flyger iväg och min behandling är över innan jag fått ont i rumpan av sittandet!

Avancerad hemsjukvårdsverksamhet, Sjukhus (BT)