Akutmottagning Sundsvall

Akutmottagning Sundsvall

, Sundsvall

Lasarettsvägen 21, 85186

Akutmottagningen i Sundsvall är en dygnet-runt-öppen mottagning. Vi tar emot akut insjuknade, olycksfall samt patienter med allvarliga sjukdomstillstånd som kräver sjukhusvård. På akutmottagningen arbetar vi utifrån kriteriet att den som är svårast sjuk omhändertas först. Särskild hänsyn tas till mycket unga och gamla patienter. Alla patienter prioriteras och omprioriteras fortlöpande. Personalen på akutmottagningen är van vid att arbeta med alla typer av sjukdomar och skador, och roterar mellan de olika stationerna. Akutmottagningen bemannas bl a av akutläkare med särskild utbildning i akutsjukvård.
På dagtid tas patienter med akuta medicinska, kirurgiska och ortopediska sjukdomar om hand. Övriga patienter hänvisas till lämplig mottagning eller hälsocentral. På jourtid tas alla akut insjuknade och skadade patienter emot samt de med svåra kroniska tillstånd. Vår målsättning är att ta hand om våra patienter på ett professionellt och empatiskt sätt. Beredskap finns även för katastrofsituationer och stora olyckor. Alla besök på akutmottagningen kostar 600 kr - gäller både läkar- och sjuksköterskebesök.
Om du har betalat 360 kr på Primärvårdsjouren eller Hälsocentralen och kommer med remiss kostar besöket 240 kr.
Avgiftsfritt för barn och ungdomar t o m 19 år, personer som fyllt 85 år samt om du har frikort.
Om du är missnöjd med vården kan du kontakta Patientnämnden via länken:

Informationen uppdaterades 11:02 - 12 jan, 2024

28 mar, 2024

20 jun, 2020

All personal inne på akuten var MYCKET trevliga och hjälpsamma till min mamma men covid-19 All covid19personalen utanför akuten och ordningsvakten har en hel del att jobba på vad gäller bemötande. Otrevliga och oförstående när jag skulle hämta min mamma som bara orkar gå några meter.

Akutverksamhet vid sjukhus, allmän, Sjukhus (BT)