Smärtrehab Västmanland, Region Västmanland

Smärtrehab Västmanland, Region Västmanland

, Västerås

Karlsgatan 17A, Västerås, 72214

Vi är en specialistklinik med experter inom området behandling och rehabilitering för dig som har besvär med långvarig smärta och samsjuklighet i exempelvis stressrelaterad ohälsa. Vi utreder, ställer diagnos och ger tillsammans med dig som patient förslag på rehabiliteringsprogram som är individanpassade samt evidensbaserade, det vill säga att mycket gott vetenskapligt stöd finns för insatserna. Vi har en lång erfarenhet inom området, kan uppvisa goda resultat och deltar i ett nationellt nätverk för uppföljning och utveckling av smärtvård. Genom vårt rehabiliteringskoncept får du som har drabbats av ohälsa möjlighet till bättre självkännedom samt hjälp med att ta tillvara och utveckla din funktionsförmåga. Vi vill därmed skapa förutsättningar för ett meningsfullt liv och för att uppnå en bättre livskvalité. Alla går inte vidare i rehabiliteringsprogram här på Smärtrehab utan ett avslut kan ske efter utredning. Helena Höglund Verksamhetschef Helena.hoglund@regionvastmanland.se

Informationen uppdaterades 07:28 - 20 mar, 2024

12 nov, 2023

Hej! Trevlig och kompetent personal men kunde inte hjälpa mig med min smärta. Jag hakade upp mig på det där att man ska acceptera smärtan och för mig så är det omöjligt för med min höga smärta är det inte bara att acceptera utan det är mer att jag ska överleva smärtanfall/topparna. Tyvärr.

3 sep, 2019

Stort tack för all hjälp! Smärtrehab förändrade mitt liv. De ger verktygen, men det är jag som gjorde och gör jobbet!

3 apr, 2019

Uppgiven efter många år (läs 14), men kraftig värk och rörelsehinder, som följder av depression och ångest, så fick jag information om dåvarande EPM, numer smärtrehab. Blev remitterad dit och fick ett helt fantastiskt team som hjälpte mig att komma tillbaka. De bästa rehab jag fått ta del av, de vet vad de gör och har fantastisk kunskap! STORT TACK!

29 mar, 2018

Väldigt bra och trevlig personal. Jag fick hjälp med att komma tillbaka till ett fungerande liv.

Smärtrehabiliteringsverksamhet