Avdelning 69, Barn- och Ungdomskliniken

Avdelning 69, Barn- och Ungdomskliniken

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, ingång 31, entréplan, Västerås, 72189

Neonatal Avdelning 69 ligger på entréplan vid Ingång 31 Västerås Sjukhus. På avdelningen vårdas barn som föds från graviditetsvecka 28 och uppåt och sjuka nyfödda barn som behöver extra vård och observation. Avdelningen är utrustad för intensivvård av förtidigt födda och sjuka nyfödda barn. Även nyförlösta mödrar kan vårdas på avdelningen i samarbete med BB. Föräldrarna har möjlighet att bo på avdelningen under hela vårdtiden och ses som en viktig del av vården. Personalen arbetar utifrån att stödja föräldrarna för att på ett tryggt sätt delta i barnets vård och utveckling. På så sätt blir föräldrarna förberedda inför livet hemma med sitt barn. I slutet av vårdtiden finns permissionsmottagning och hemvård att tillgå innan utskrivning från avdelningen.

Informationen uppdaterades 13:26 - 26 feb, 2024

25 feb, 2024

Jag var där i 33 dagar med ett barn vars blodsocker inte var normala. Hon fick olika doktorer som sa olika saker. Sond ska avslutas. Sond ska in. Det tog lång tid innan den siste läkaren som jag trodde på sa att det här klarar hon utan matsond och det gjorde hon ju. Dom under tiden sa att jag var en mamma som inte skötte ett blöjbyte. Hon var dyngsur. Vi hade sovit. Tacka för dyngsur blöja för sond 24h om dygnet. Jag var glad övrigt fast hade en pojke på 3 år hemma jag ville träffa. Dom påstod genom deras psykiater att jag behövde en orosanmälan. Tack så mkt! En vanlig mamma som fick oro på 69

21 aug, 2019

Mycket proportionellt arbete från vårdpersonalen, Stort tack för all hjälp ni kunde erbjuda.

15 dec, 2017

Så rätt människor på rätt plats! Vi var inskrivna med vår Botbid i april. Visst har det gått lång tid men när jag ändå hittade hit vill jag passa på att ge mitt omdöme. Förutom personalen uppskattade vi vårt stora rum samt att även fadern involveras till 100% och är minst lika viktig för barnet!

17 nov, 2017

Hej! Lilla Malek hälsar er och vi är tacksamma att ni är snälla och att ta hand om vår lilla barn. Stooor kram.

21 aug, 2017

Nu har det gått 10 år sedan jag hade chansen att möta er. Ni är fantastiska och jag och lilla Linus hälsar så gott till er alla. Allt har gått bra i livet och Linus är en frisk o kry krabat.

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59