Tegnérgatan 38, Uppsala

Internationella Smärtkliniken

Välkommen till Internationella Smärtkliniken!

Till vår mottagning i Uppsala är du välkommen att vända dig vid besvär med långvarig eller kronisk smärta. Vi är förmodligen landets största smärtklinik och vi har över 30 års erfarenhet. Vi erbjuder specialistvård och har en unik metod för att behandla kronisk smärta. Välkommen!

Olika smärttillstånd

Hos oss kan du få hjälp med ett stort antal långvariga smärttillstånd, till exempel:

• Artros
  • Ryggsmärtor
  • Ischias
  • Smärtor i underlivet

Vår unika behandlingsmetod

Många smärttillstånd beror på spända muskler som trycker på nerverna. Genom att öka syretillförseln till musklerna och hjälpa dem att slappna av får skadade nerver möjligheten att repareras. På så sätt kan många typer av smärta avhjälpas och läkas ut helt på lång sikt.

Hitta till Internationella Smärtkliniken

Vår klinik ligger på Tegnérgatan 38 i Uppsala, precis invid Tegnérparken. Om du åker kollektivt till oss är närmsta busshållplats Uppsala Norrlandsgatan. Om du istället väljer att åka bil finns det parkering att tillgå i anslutning till kliniken.

Varmt välkommen att boka en tid hos oss på Internationella Smärtkliniken!

Informationen uppdaterades 07:50 - 25 maj, 2023

7 jan, 2022

Väldigt missnöjd med behandlingen. Fick råd att äta choklad, endast choklad, för att gå ner i vikt under behandlingen. Annars skulle sprutorna inte funka tydligen.

4 dec, 2021

Vård i toppklass!

4 dec, 2021

Trevlig personal och bra service. Har haft ont väldigt länge och smärtan minskade efter några behandlingar hos smärtkliniken. Är jätte nöjd och rekommenderar starkt

2 dec, 2021

Mysig stämning med fina personaler . Rekommenderar ❤️😊👍🏻

27 jun, 2021

Tack för att ni botade mina kroniska smärtor jag har haft i över 20år.

Fråga ställd 17:52 - 17 jan, 2020

Kan ni utreda om man har fibromyalgi. Har haft smärta i kroppen i ganska många år nu. Jag är 40 år gammal. Alla blodprover ser bra ut och sen händer ingenting på Vc.

Internationella Smärtkliniken svarar:

Hej Sofia Vi utreder inte men kan behandla all smärta. Besök gärna hemsidan för mera information . www.isksweden.se

Fråga ställd 09:59 - 16 jan, 2020

Hej jag har inflammation i ryggmärgen och hsr svår värk sen ca 8mån sen kan bara sitta uppe i ca 10min tex.kosnad f behandling hos er?vänligen Ingrid Larsson

Internationella Smärtkliniken svarar:

Hej Ingrid. För en provbehandling betalar man 5.000kr, känner man sig förbättrad då vet man att det beror på nervkläm , vill man därefter fullborda behandlingen för att reparera nervskadorna då är priset 45.000kr. Därefter är det gratis livet ut om det nu skulle behövas. För mer information ring gärna till kliniken 0723976546

Fråga ställd 08:35 - 24 dec, 2019

Hej, bahandlar ni även muskelreumatism (polymyalgica rheumatica)?

Internationella Smärtkliniken svarar:

Hej ja det gör vi Besök gärna våran hemsida www.isksweden.se Mvh

Fråga ställd 09:46 - 10 dec, 2019

Min fråga rör en anhörig som diagnosticerades med Parkinsons sjukdomför ca 5-6 år sedan. Han har nu sen ett par år tillbaka smärtsamma kramper i benen. Kramperna kommer och går regelbundet under dagen. Är detta smärtor som det går att komma tillrätta med eller är det något som hör till sjukdomen och som han får leva med

Internationella Smärtkliniken svarar:

Hej Madeleine All kronisk smärta är pågrund av hårda muskler som klämmer på nerver. Det ska nog inte vara några konstigheter att hjälpa din anhöriga att bli kvitt med dessa symptom, ring gärna till kliniken för mera information 072-397 6546

Fråga ställd 09:32 - 28 okt, 2019

Jag hittar ingen information om kostnader, är denna klinik ansluten till landstinget/regionen som innebär att högkostnadskort gäller?

Internationella Smärtkliniken svarar:

Hej Gunilla information finns på annonsen vid start Sidan, vi är inte anslutna till landstinget ring gärna Dr Tomas för mer information 072 397-65 46