Hjälpmedelscentralen

Om Hjälpmedelscentralen

På Hjälpmedelscentralen hjälper vi sjukgymnaster, arbetsterapeuter och logopeder att välja och prova ut hjälpmedel. Vi specialanpassar och reparerar hjälpmedlen och ger även utbildning till anhöriga och personal inom till exempel vård och skola.

Till barn och ungdomar under 21 år lånar vi ut hjälpmedel som gör det enklare att förflytta sig, till exempel rullstolar och rollatorer. Barn och ungdomar kan även låna hjälpmedel för att komma ihåg saker, orientera sig, planera sin tid och strukturera sin vardag. Barn och vuxna med röst-, tal-, och språksvårigheter kan låna talapparater, röstförstärkare och texttelefoner av oss.

Kungsgärdets center, S:t Johannesgatan 28 A, Uppsala - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 12:00 (ej helgdagar)
  • Måndag - Torsdag 12:45 - 16:30 (ej helgdagar)
  • Fredag 12:45 - 16:00 (ej helgdagar)