Tolkcentralen

Om Tolkcentralen

På Tolkcentralen erbjuder vi tolkservice till dig som är döv, dövblind, vuxendöv och hörselskadad. Vi ger tolkning i vardagen, till exempel vid sjukvårdsbesök, arbetsplatsträffar, myndighetskontakter, familjeangelägenheter och fritidsaktiviteter. Tolkningen är kostnadsfri för den enskilde.

För dig som har skador eller svårigheter som rör ditt tal, din röst eller ditt språk erbjuder Tolkcentralen taltjänst.

Texttelefon 010 - 190 37 90
S:t Johannesgatan 28 A, Uppsala - visa på karta