Hjärtmottagningen för barn och ungdom, Uppsala

Uppsala

Till oss kommer barn med olika hjärtfel för undersökning och behandling. Här undersöks hjärtat med hjälp av ultraljud, EKG och arbetsprov. Vi går också in i hjärtat och undersöker med en kateter och avancerade röntgenmetoder. En del hjärtfel kan lindras och några botas med kateterteknik. Barn med hjärtfel följs upp på denna mottagning under många år och träffar vanligtvis samma personal vid varje återbesök. Akademiska barnsjukhuset är rikscentrum för barn och ungdomar med störningar i hjärtrytmen. Här görs även utredningar och uppföljningar av barn med andra medfödda hjärtfel. I teamet ingår läkare, sjuksköterskor, dietister och psykolog, alla med specialutbildning inom området.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 018 - 611 59 31 Växelnummer 018 - 611 00 00