Art Therapy EHB

Uppsala

Min inriktning är Psykodynamisk terapi: Jag använder också kognitiva inslag vid behov. Jag strävar efter att integrera dåtid-nutid-framtid i det teapeutiska samtalet. I vissa fall även med bildpsykoterapi, dvs man använder eget skapande bilder för att lättare uttrycka sig och kanske förstå sig själv och kunna arbeta med sin självbild på ett konkret sätt. I det bildterapeutiska abetet kan man bearbeta upplevelser från tidig ålder på ett mer skonsamt sätt än enbart med samtal. I mitt arbete som psykoterapeutmöter jag i första hand människor som lider av depression eller utmattningsdpression och ångest. Jag har också alltmer mött människor med neuropsykiatriska funktionshinder som även har psykiatriska sjukdomstillstånd i form av ångest och depression. Jag möter också människor med existentiella frågeställningar, relationsproblematik, kriser, psykosomatisk problem/symton samt människor som är traumatiserade, lider av posttraumatiskt stresssyndrom (PTSD).

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 018 - 12 17 88
Drottninggatan 12 - visa på karta

Remiss från psykiatrin krävs. Se även gärna LULs hemsida.

Psykoterapeut, Psykoterapi, barn och ungdom