Märit Roosdorps ögonläkarmottagning, Uppsala

Uppsala

018-15 01 70

Denna ögonläkarspecialistmottagning bedriver sedan 1992 medicinsk ögonsjukvård av hög kvalitet med den allra senaste utrustningen inom branchen. Vi har specialistläkare som erbjuder t ex kvalificerad vård av patienter med glaukom (grön starr). Patienter med katarakt (grå starr) bedöms och vid behov remitteras dessa utan dröjsmål till opererande instans. Bedömning av patienter med makulaförändringar (sjukdomar inom gula fläcken) görs och vid behov remitteras vissa av dessa vidare till ögonkliniken, Akademiska sjukhuset. Patienter med diabetes sköts genom regelbundna fotokontroller. Mottagningen är utrustad för polikliniska operationer inom ögonregionen. Patienter alla kategorier är välkomna utan remiss. Kontinuerligt samarbete sker med ögonkliniken, Akademiska sjukhuset vad gäller alla patientkategorier. Mottagningen genomgår årliga kvalitetskontroller.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 018-15 01 70
Läkarhuset Kungsgatan 43 - visa på karta

Parfymfritt. Rökfritt. Inga husdjur.

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Ögonsjukvård

• 17:38 - 21 mar, 2017 skrev:

Lugn och trevlig mottagning. Lätt att få kontakt och tid för besök. Ordentlig undersökning, bra information och behandling. Rekommenderas

• 13:54 - 17 mar, 2017 skrev:

Mycket fräscha lokaler. Mycket kompetent, vänlig, empatisk läkare. Lugn, trivsam mottagning.

• 13:34 - 17 mar, 2017 skrev:

Mycket god tillgänglighet. Mycket trevlig, vänlig personal. Professionell vård. Rekommenderas!

• 17:29 - 14 mar, 2017 skrev:

Så skönt att komma till en läkare som lyssnar, gör sin undersökning och sedan på ett bra sätt förklarar vad jag sökt för och hjälper mig få rätt behandling.

• 17:22 - 14 mar, 2017 skrev:

Mkt vänligt bemötande. Professionell undersökning, information och behandling. Ett ställe jag verkligen kan rekommendera.
    Gunvor

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. Varumärken ägs av eller licensieras till GSK. ©2017 GSK eller dess licensgivare. CHSE/CHOTRI/0003/17, Jan 2017

Har du vaccinerat dig mot årets influensa?

Varje influensaepidemi är unik och skyddet mot sjukdomen behöver förnyas varje år. Har du koll på varför du bör vaccinera dig? Läs mer om vad säsongsinfluensan innebär, hur den smittar och hur vaccinet fungerar!

Innehåll från Vaccinationsgruppen.

Äggfrysning

Carl von Linne

Vill du förlänga din fertila period?

Chansen att bli gravid minskar med stigande ålder och allt fler kvinnor väljer att förlänga sin fertila period genom att frysa in sina ägg tidigt i livet för att öka chansen att få barn senare.

Innehåll från Carl von Linnékliniken.

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.