Studentgyn

Rundelsgränd 3C, Uppsala - Visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 Vissa kvällar även kvällsmottagning
  • Telefontid måndag-fredag 08:00-11:00.
  • Vi har ingen drop-in-verksamhet under sommaren. Nästa drop-in är måndag 13 augusti.

Uppsala

Studentgyn är en privat preventivmedels- och gynekologmottagning. Mottagningen är öppen för alla kvinnor i fertil ålder, inte bara studenter. Vi erbjuder alltid korta väntetider och tar emot både dag- och kvällstid. Vi har samverkansavtal med landstinget vilket gör att samma patientavgifter som inom övrig landstingsfinansierad vård gäller.

Våra specialistläkare i gynekologi handlägger, diagnostiserar och behandlar gynekologiska besvär av allmän karaktär samt ger rådgivning vid infertilitet, tidiga graviditeter och upprepade missfall.

Våra barnmorskor ger preventivmedelsrådgivning, tar prov för diagnostik och behandling av könssjukdomar samt att cellprov kan utföras. Män är välkomna för klamydiatest.

Den nya dataskyddsförordningen (GDPR) gör att vi helst inte korresponderar via e-mail. För icke personrelaterade förfrågningar kan vi nås på Info@studengyn.se i övrigt förordar vi telefonkontakt.

Gynhälsan

När det gäller gynekologbesök, fertilitetsrådgivning och information om äggfrys tar vi emot i våra lokaler på Rundelsgränd 3C. Läs gärna mer på Gynhälsans hemsida http://www.gynhalsan.se/

Fertilitet

En nyhet hos oss är att vi nu specialiserar oss alltmer inom fertilitetsområdet. Om du har fertilitetsrelaterade frågor kan du nu ringa direkt till oss på telefonnummer 076-184 85 85. Läs gärna mer på http://www.gynhalsanfertilitet.se/

Vi hjälper till med rådgivning runt din fertilitet, nuvarande eller framtida. Vi gör fullständiga infertilitetsutredningar av ensamstående eller par och ger råd runt fortsatt åtgärd/behandling när detta behövs. Vi kan hjälpa till med monitorering och stimulering om du är under behandling för infertilitet utomlands.

För kvinnor som vill frysa ägg i fertilitetsbevarande syfte kan vi hjälpa till med att frysa ägg.

Avtal med Landstinget

Vi har avtal med Landstinget i Uppsala Län och frikort samt högkostnadsskydd gäller därmed.

Avbokning

Avbokning kan göras direkt via telefon, 018-12 82 10. Den nya dataskyddsförordningen (GDPR) gör att vi helst inte korresponderar via e-mail. För icke personrelaterade förfrågningar kan vi nås på Info@studengyn.se, i övrigt förordar vi telefonkontakt. Om du uteblir från ett besök utan att avboka senast ett dygn i förväg debiteras du 330 kr (patientavgiften) samt en administrativ avgift.

Facebook

Följ oss gärna på Facebook!

enter image description here

Anna Pavlova
Barnmorska

Lisa Alin
Barnmorska, Verksamhetschef

Varmt välkommen till Studentgyn!

Informationen uppdaterades 25 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Studentgyn

• Barnmorska

Kostnadsfritt

Till våra erfarna barnmorskor är du välkommen för kostnadsfri preventivmedelsrådgivning. Vi kan hjälpa till med förskrivning av p-piller och... Läs mer

• Gynekolog

330 kr. Om du är under 20 år kostar besöket 0 kr. Preventivmedelsrådgivning 0 kr.

Alla våra gynekologer är specialistläkare och vi handlägger, diagnostiserar och behandlar gynekologiska besvär av allmän karaktär samt ger r... Läs mer

• Klamydiatest

Kostnadsfritt

Hos oss kan du utföra klamydiatest gratis samt om det behövs utföra test för andra sexuellt överförbara sjukdomar. Män utan symptom är ... Läs mer

• Preventivmedelsrådgiving

Kostnadsfritt

Vi kan erbjuda kostnadsfri preventivmedelsrådgivning. Vi kan hjälpa till med förskrivning av p-piller och p-ring samt att förskriva och s... Läs mer

• Cellprov

Kostnadsfritt

Cellprov utförs vart tredje år på alla kvinnor i Uppsala län som är mellan 23-50 år. Därefter kallas man var femte år tills man är 60 år gam... Läs mer

• Ultraljud

330 kr Frikortsgrundande

Vi utför gynekologiska ultraljud för att bedöma möjliga cystor eller förändringar på äggstockarna, bedömning av slemhinnans tjocklek i livmo... Läs mer

• Fertilitetsutredning

Vi utför fertilitetsutredningar av par med oförklarad barnlöshet men också av kvinnor som önskar råd om framtida fertilitet. Utredning av... Läs mer

• Infertilitetsbehandling

Hormonstimulering vid utebliven ägglossning Kvinnor som har glesa eller uteblivna menstruationer och ägglossningar kan ha svårare än andr... Läs mer

• Äggfrysning

Vi kan hjälpa till med att frysa ned kvinnans obefruktade ägg för framtida bruk vilket ger kvinnor möjlighet att kunna bevara/förlänga sin f... Läs mer

Karta - Rundelsgränd 3C, Uppsala

• 13:28 - 06 jul, 2018 skrev:

Absolut bra och trygg känsla när jag besökte där. Jag känner att de tog hand om mig och mitt ärende. Mycket professionellt jobbat.

• 08:40 - 15 feb, 2018 skrev:

Man får alltid precis den hjälpen man behöver och det är supertrevliga och omtänksamma.

• 12:58 - 29 jan, 2018

• 08:05 - 20 dec, 2017 skrev:

Härlig atmosfär med personal som verkligen verkar trivas på sin arbetsplats vilket märks! Proffsiga,vänliga, roliga och får en att slappna av. Rekommenderas varmt!

• 12:34 - 06 dec, 2017 skrev:

Helt enkelt proffsigt bemötande och avslappnad atmosfär. Rekommenderar starkt!

• 17:10 - 30 nov, 2017 skrev:

Trevlig och mycket tillmötesgående personal!

• 20:47 - 12 aug, 2017 skrev:

Trevlig och kompetent personal. Fick bra bemötande och snabb handläggning!

• 11:27 - 07 aug, 2017 skrev:

En fantastisk mottagning med väldigt bra och kunnig personal. Rekommenderar!!

• 22:52 - 11 apr, 2017 skrev:

SÅ bra mottagning. Jag känner mig alltid välkommen, lyssnad på och respekterad. Så varm och trevlig personal, stor guldstjärna till er som är så fina!

• 12:06 - 17 feb, 2017 skrev:

Jättebra mottagning där man alltid känner sig trygg och välkommen! Väldigt bra mottagande.

• 17:30 - 18 nov, 2016 skrev:

Hej,
    Jag tycker att ni gör ett fantastiskt jobb, ni är alltid så trevliga och hjälpsamma. Känner mig alltid väl omhändertagen och sedd hos er! Tack för allt!

• 12:45 - 25 sep, 2016 skrev:

Väldigt varmt men ändå seriöst bemötande. Minus att det inte finns ett mer privat badrum att lämna tester på.

• 09:44 - 06 apr, 2016 skrev:

Superbra service och vård.

• 17:28 - 09 mar, 2016 skrev:

Jag kände mig trygg, sedd och hörd. Tack Eva!

• 22:50 - 01 mar, 2016

• 17:09 - 24 apr, 2015 skrev:

Har haft en del gyn problematik under det senaste året i och då besökt er ett antal gånger. Väldigt proffsig manlig gynekolog med bra patientbemötande. Kan starkt rekommenderas!

• 00:24 - 30 mar, 2015 skrev:

Var på ett tidigt ultraljud då jag inte visste vilken vecka jag var i. Jätte trevlig manlig läkare och jätte trevlig receptionist!

• 22:04 - 23 feb, 2015 skrev:

Har bara varit hos er en gång men ni är så trevliga och underbara!!