Öppet, idag till 16:00

Kuratorsmottagningen vid Akademiska sjukhuset, Uppsala

Akademiska sjukhuset, Ingång 17, Uppsala

Kuratorsmottagningen vid Akademiska sjukhuset, Uppsala

Vi som arbetar här är kuratorer och vi träffar patienter både på avdelningar och mottagningar inom olika verksamheter på sjukhuset. Kuratorerna hos oss kan vara ett bra och ibland avgörande stöd för dig som är patient eller anhörig och går igenom förändringar i livet i samband med sjukdom eller skada. Vem är kuratorsmottagningen till för? Vår verksamhet är till för dig som har en pågående patientkontakt vid Akademiska sjukhuset och gäller även för dig som närstående. Exempel på vad kuratormottagningen kan hjälpa dig med? Psykosociala frågor som rör bland annat stöd från kommun, ekonomi, boende och sysselsättning. Stödsamtal.

Informationen uppdaterades 16:03 - 4 maj, 2021

Måndag - Fredag : 08:00 - 16:00 enligt bokad tid