• 018 - 14 57 50

Vaksalagatan 35, Uppsala - Visa på karta

Logo Vaksala Tandhälsa

Uppsala

Vaksala Tandhälsa, tidigare Vaksala Kliniken, har bedrivit tandvård i över 20 år. Trots ny ledning har vi samma fokus på individanpassad tandvård av högsta kvalitet - för alla åldrar.

Din trygghet är vårt fokus

Hos oss kan du känna dig trygg och omhändertagen i alla lägen. Vår arbetsglädje smittar av sig och vi ger dig alltid ett professionellt bemötande. Behandlingarna anpassas efter dina förutsättningar, för bästa tänkbara vård. Vi tar också emot tandvårdsrädda patienter.

Vi följer Försäkringskassans referensprislista.

Vi kan hjälpa dig med:

• Rotbehandling
  • Estetisk tandvård
  • Tandblekning
  • Tandimplantat

Varmt välkommen till oss på Vaksala Tandhälsa!

Reklamblad från Vaksala Tandhälsa

Informationen uppdaterades 24 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Vaksala Tandhälsa

Tandläkarundersökning hos Vaksala Tandhälsa i Uppsala

Hos Vaksala Tandhälsa kan du få hjälp med regelbundna tandläkarundersökningar. Det är viktigt för att hålla dina tänder friska längre. Hur ofta du kommer på undersökning kan variera, men det är ganska vanligt att gå en gång om året.

Hur går tandläkarundersökningen till?

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder både manuellt och med hjälp av röntgen. Tandläkaren tittar efter hål i tänderna, risk för tandlossning, tandköttsinflammation eller andra tecken på sjukdom i munnen. Vid behov tas även tandsten bort.

Välkommen till oss på Vaksala Tandhälsa!

Tandhygienist hos Vaksala Tandhälsa i Uppsala

En tandhygienist kan hjälpa dig att hålla munnen och tänderna rena och friska. Hos Vaksala Tandhälsa kan du få hjälp med tandhygienistbehandling.

Vad gör en tandhygienist?

Tandhygienisten jobbar mycket förebyggande, för att undvika framtida problem med tänderna. Vid en tandhygienistbehandling rengörs tänderna genom att ta bort tandsten och beläggningar. Hygienisten putsar och polerar tänderna, så du får en fräsch känsla i munnen. De kan även ge dig tips och råd kring hur du ska sköta din munhälsa på bästa sätt.

Välkommen att boka tid hos Vaksala Tandhälsa!

Tandblekning hos Vaksala Tandhälsa i Uppsala

Vill du ha ett fräscht och ljust leende? Då kan vi på Vaksala Tandhälsa hjälpa dig med blekning av tänderna. Innan tandblekningen Inna...

Innan tandblekningen

Innan blekningen får du komma på en undersökning hos oss. Då går vi igenom tänderna för att se att du inte har några andra problem som behöver åtgärdas först, exempelvis karies. Om allt ser bra ut tar vi ett avtryck av dina tänder och tillverkar en form som är individuellt anpassad för dig, som vi sedan använder för blekningen.

Hur går tandblekningen till?

Hos oss får du göra en första blekning på kliniken. Den är särskilt effektiv och ger bättre resultat än att bara göra hemmablekning. Blekmedlet får då verka i cirka 45 minuter. Efter blekningen hos oss får du med dig formen och blekmedel för hemmablekning. Vi ger dig naturligtvis tydliga instruktioner och en muntlig genomgång av hur du bleker hemma.

Välkommen till Vaksala Tandhälsa!

Akut tandvård hos Vaksala Tandhälsa i Uppsala

Att drabbas av tandvärk eller andra akuta besvär med tänderna är aldrig roligt och det är viktigt att få bra hjälp. Vi strävar efter att kunna erbjuda dig akut tandvård samma dag, så du slipper besvär!

Ring oss på Vaksala Tandhälsa för att boka en akuttid!

Tandimplantat hos Vaksala Tandhälsa i Uppsala

Hos Vaksala Tandhälsa kan du få hjälp med tandimplantat. Det kan vara en fungerande lösning för dig som har förlorat en eller flera tänder. ...

Vad är tandimplantat?

Tandimplantat är en permanent lösning för att ersätta förlorade tänder och de allra flesta har möjlighet att få implantat insatt. Behandlingen sker i flera steg. Först fästs en titanskruv i käkbenet genom kirurgi. När den sedan har läkt fast kan man sätta en konstgjord tand på skruven. Den fungerar precis som en vanlig tand och ger dig full funktion och återställt utseende.

Välkommen att kontakta Vaksala Tandhälsa för mer information!

Marjan Lak

Karta - Vaksalagatan 35, Uppsala

• Fråga ställd 11:01 18 okt 2018

Hur ser eran tider

Vaksala Tandhälsa svarar:

Vi har öppet tider 8.30 till 17.00 Mån - tors och Fredagar 8.30 till 13.00 .
    Vi har akut telefon och jour dygnet runt . MVH Vasksala tandhälsa