Sysslomansgatan 17, Uppsala - Visa på karta

Logo Uppsala Derma Beauty

Uppsala

Varmt välkommen till hud- och skönhetskliniken Uppsala Derma Beauty!

Hos oss erbjuder vi medicinsk hudvård och estetiska skönhetsbehandlingar. Vi ligger på Sysslomansgatan 17 i Främre Luthagen i Uppsala och vi ger dig alltid ett professionellt och personligt mottagande.

Vårt behandlingsutbud

• Fillers från Restylane för konturering av ansikte, läppförstoring och för att minska linjer.
  • Skinbooster från Restylane för att återfukta huden och öka kollagenproduktionen.
  • Injektioner med Azzalure "Botox" för att minska linjer och rynkor i ansiktet.
  • Laserbehandlingar för hudföryngring, kärl- och pigmentreducering samt hårborttagning.
  • Ansiktsbehandling/Kemisk peel för behandling av acne, rosacea, pigmentreducering och hudföryngring.
  • Hudanalys med UVA-ljus för individuell bedömning och en skräddarsydd hudvårdsrutin.

Kostnadsfri konsultation

Vi kan också erbjuda en kostnadsfri konsultation hos legitimerad sjuksköterska för att få veta vilken/vilka typer av behandlingar som passar dig. Du kan också få råd om vilken typ av hudvårdsprodukter du behöver.

Kontakta Uppsala Derma Beauty om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 03 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Uppsala Derma Beauty

Hårborttagning med IPL hos Uppsala Derma Beauty

fr. 650 kr

På Uppsala Derma Beauty erbjuder vi snabb, säker och smärtfri hårborttagning med Cellox 20. Tekniken är en vidareutveckling av traditionell IPL-teknik.

Så fungerar hårborttagning med Cellox 20

Cellox 20 förstör endast de hårstrån som är i den aktiva växtfasen. Det gör att behandlingen behöver upprepas då allt hår inom det behandlade området kanske inte befinner sig i den aktiva växtfasen. Vi brukar räkna med att det behövs mellan 5-8 behandlingar med cirka åtta veckors mellanrum. Individuella skillnader kan förekomma.

Cellox 20 kan också användas för behandling av ytliga kärl, pigmentfläckar, åldersfläckar och rosacea, men även för att föryngra huden.

Välkommen att boka en tid hos Uppsala Derma Beauty!

fr. 650 kr

Ansiktsbehandling mot acne och fet hud hos Uppsala Derma Beauty

fr. 1 790 kr

Hos Uppsala Derma Beauty erbjuder vi ett brett utbud av ansiktsbehandlingar med produkter från Zein Obagi, bland annat ZO Acne & Oil Control Treatment. Behandlingen rensar och förebygga orenheter vilket är viktigt när du vill ha en oljefri hud och/eller har akne.

Så går ansiktsbehandlingen till

Behandlingen inleds med rengöring, mild mekanisk exfoliering och aktivering för att främja exfolieringsprocessen. Därefter används en stimulerande peel som innehåller tre olika AHA-syror, ingredienser för att bekämpa fria radikaler samt antiinflammatoriska ingredienser. Efter det neutraliseras syran och hudens pH-värde återställs.

Ossential®Aloe Hydra Massage Gel and Masque masseras in och lämnas som en mask på huden i ca 10 minuter, sedan appliceras ett tunt lager med Offects®Sulfur Masque som får ligga på i ca 5-10 minuter.

För läkning och skydd används produkter som stimulerar cellfunktionen och återuppbygger huden efter peelen. Dessa produkter främjar DNA-reparationen, stärker barriärfunktionen, bekämpar fria radikaler, stimulerar kollagenproduktionen samt lugnar och lindrar huden.

Ansiktsbehandlingen avslutas med ett bredspektrumskydd mot UVA, UVB och HEV, som också främjar DNA-skydd och reparation, återställer fuktbalansen, minimerar inflammation och stärker hudbarriären.

Välkommen att boka en ansiktsbehandling hos Uppsala Derma Beauty!

fr. 1 790 kr

Fillers / Restylane hos Uppsala Derma Beauty

Hos Uppsala Derma Beauty erbjuder vi fillersbehandling med Restylane. Restylane passar bra för att: Släta ut skrattrynkor, kråkspar...

Hos Uppsala Derma Beauty erbjuder vi fillersbehandling med Restylane.

Restylane passar bra för att:

• Släta ut skrattrynkor, kråksparkar vid ögonen och linjerna mellan näsa och mun.
  • Hjälpa dig återskapa förlorad volym i kinder och läppar.
  • Konturera områden i ansiktet där du önskar mer volym såsom kinder, käklinje och haka.

Så går en behandling med fillers till

Restylane är en kristallklar gel som injiceras i huden i små mängder för att återskapa volym och struktur, och resultatet syns direkt. Restylane innehåller hyaluronsyra som är mycket lik kroppens egen hyaluronsyra. Det gör att ämnet sakta bryts ner över tid och behandlingen behöver upprepas för att bibehålla resultatet.

Miljoner människor har använt Restylane, vilket gör det till en av världens mest använda estetiska injektionsbehandlingar med hyaluronsyra. Restylane är fri från djurprodukter vilket innebär minimal risk för allergiska reaktioner.

Kontakta Uppsala Derma Beauty för att boka en tid!

Botox / Azzalure hos Uppsala Derma Beauty

Hos Uppsala Derma Beauty erbjuder vi injektionsbehandling med Azzalure, botox, för att behandla: Rynkor mellan ögonbrynen, "argrynkan" ...

• Rynkor mellan ögonbrynen, "argrynkan"
  • Horisontella rynkor i pannan
  • Rynkor i ögonens utkanter, "kråksparkar"
  • Muskler som drar ned mungiporna, "sura mungipor"
  • Näsrynkor, "bunny lines"

Så fungerar Azzalure

Azzalure (botulinumtoxin A) injiceras med en tunn nål i de muskler som orsakar rynkor. Medlet får musklerna att slappa av och ger ett mer utvilat och fräscht utseende. Behandlingen går fort och är nästintill smärtfri. Resultatet syns ofta redan efter ett par dagar och effekten håller i sig i upp till 4-5 månader.

Azzalure tillverkas av Galderma som har 30 års erfarenhet inom dermatologi.

Kontakta Uppsala Derma Beauty om du vill boka en tid!

Laserbehandling för hudföryngring hos Uppsala Derma Beauty

Uppsala Derma Beauty kan uppnå hudföryngring och hudförbättring med fraktionerad laser, Fraxium 1550 Fusion. Lasern kan behandla: Djupa...

• Djupa rynkor
  • Ärr
  • Bristningar
  • Struktur och linjer

Så fungerar laserbehandlingen

Lasern orsakar en mikroskopisk skada som triggar igång kroppens naturliga läkningsprocess. Detta medför en nybildning av kollagenfibrer som ersätter den gamla huden. Det ger en permanent hudföryngring som sträcker den slappa huden och ger en jämnare samt fräschare hud med fin lyster.

Hur går en laserbehandling till?

Behandlingen tar mellan 10-90 minuter beroende på område. Vi rekommenderar att behandlingen upprepas 4-6 gånger med fyra veckors mellanrum för bästa resultat.

Effekten av en behandling märks redan efter några dagar och förbättringen fortsätter successivt i upp till sex månader. Resultatet håller sedan i sig upp till 4-7 år beroende på livsstil.

Välkommen att boka en tid hos Uppsala Derma Beauty!

Kärl- och pigmentreducering med IPL hos Uppsala Derma Beauty

Beväras du av ytliga kärl eller pigmentfläckar? Hos Uppsala Derma Beauty kan du få hjälp med behandling! Vi använder oss av Cellox 20, en vidareutveckling av den traditionella IPL-tekniken.

Behandling av ytliga kärl

Cellox 20 använder sig av bredspektrumljus som tar sig igenom huden till kärlen. Dessa absorberar ljuset och omvandlar det till värme, vilket gör att kärlen koagulerar och därmed reduceras. Det kan ta upp till tre veckor innan man ser att kärlet reducerats, men om det är ett litet kärl kan du få en omedelbar effekt.

Behandling av pigmentfläckar

Vid behandling av pigmentfläckar tränger ljuset från Cellox 20 ner genom huden, till pigmentet, som kryper upp till ytan och därmed reducerar synliga pigmentfläckar. När pigmentet kryper upp kan huden till en början se lite "smutsig" ut.

Cellox 20 passar bra för att behandla:

• Ytliga kärl
  • Pigmentfläckar
  • Åldersfläckar
  • Acne
  • Rosacea

Varmt välkommen till Uppsala Derma Beauty!

Eva-Marie Stridsberg

Medicinskt ansvarig
Docent/Överläkare

Karta - Sysslomansgatan 17, Uppsala

• 15:16 - 08 maj, 2018 skrev:

Mycket fin personlig service och behandling, mycket bra konsultation.

• 13:35 - 03 maj, 2018 skrev:

Jättefint bemötande och mkt proffsig bedömning och behandling. Mycket nöjd.

• 10:34 - 31 mar, 2018 skrev:

Otroligt trevlig personal.
    Blivit väl omhändertagen och fått bra hjälp. Behandlingarna har gjort under för min hy!

• 14:35 - 07 mar, 2018 skrev:

Trevlig och superkompetent personal!Kan varmt rekommenderas!

• 10:53 - 02 mar, 2018 skrev:

Mycket bra service med trevlig och kompetent personal

• 17:37 - 28 feb, 2018

• 16:48 - 28 feb, 2018 skrev:

Mycket proffsigt och trevligt bemötande

• 14:58 - 28 feb, 2018

• 13:36 - 28 feb, 2018