Familjedoktorn

Husläkare / vårdcentral

Familjedoktorn

3,8

22:17 - 02 jun, 2017 skrev:

Nu förstår jag varför tillgänglighet är så fantastiskt på den mottagning när alla andra är överbelastade.
Jag aldrig var så dåligt och professionellt bemött som på den mottagning. En så kallad "doktor" vid tröskel, att han är bara slumpvis på mottagning och tar inga beslut. Man undrade om han var doktor överhuvudtaget och vad gjorde han i så fall där. Han sa att han inte hade tid med anamnestagning heller utan ett brev som man tagit med sig till en helt annan person men som i sammanfattningen gav ungefärlig bild om pat. anamnes skannade han till journalen trots att pat sa ifrån.
Den andra i stället för att bistå med hjälp och empati hånade och förolämpade flertal gånger patienten som sökte hjälp och som inte mått bra både under lång tid och även hade akuta problem med buksmärtor.

Det är en skam till mottagning! Trots att man framfört kritik telefonledes och avskrivit sig från den "fantastiska" mottagning skickar den tredje konstigt brev som saknar förankring till verkligheten.
Jag skulle aldrig rekommendera den mottagning till någon.

2,5

12:55 - 22 apr, 2016 skrev:

Överlägset bästa läkaren jag har haft kontakt med, tyvärr har det blivit en del.
Alltid seriös och engagerad.
En stor anledning till att jag saknar uppsala!