Marknadsgatan 1, plan 3 i gallerian, Uppsala - Visa på karta

• Tisdag - Fredag 08:30 - 18:00
  • Lördag 10:00 - 16:00 Jämna veckor

Logo Gränbystadens Tandklinik AB

Uppsala

Välkommen till Gränbystadens Tandklinik i Uppsala!

På vår tandvårdsklinik arbetar erfarna tandläkare som lyssnar på dina behov och utför behandlingar med hög kvalité. För oss är helhetsbilden det viktigaste och att våra patienter blir nöjda med sina behandlingar.

På mottagningen har vi personal som talar svenska, arabiska, kurdiska, turkiska, bulgariska, engelska, ryska och tyska.

Ett nära samarbete med specialister

För att kunna ge våra patienter bästa möjliga tandvård har vi ett nära samarbete med specialister. Det gör att vi skapar en god munhälsa med patienter som har friska tänder resten av livet.

Kontakta oss för att boka en tid eller om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 22 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Gränbystadens Tandklinik AB

Akut tandvård hos Gränbystadens Tandklinik AB i Uppsala

Har du fått akuta besvär med dina tänder och behöver träffa en akuttandläkare? På Gränbystadens Tandklinik kan vi erbjuder akuttandvård v...

Har du fått akuta besvär med dina tänder och behöver träffa en akuttandläkare?

På Gränbystadens Tandklinik kan vi erbjuder akuttandvård varje vardag samt varannan lördag (jämna veckor). Du kan kontakta oss om du exempelvis har:

• Tandvärk
  • Svullet tandkött
  • Infekterad tand
  • Tappad krona eller fyllning

Hur går ett besökt för akuttandvård till?

När du kommer till oss undersöker och utreder en tandläkare den tand du har besvär med, både manuellt och med hjälp av röntgen. Efter undersökningen ger tandläkaren dig erbjudande om behandlingsåtgärder tillsammans med ett kostnadsförslag.

Ring oss för att boka en tid!

Tandimplantat hos Gränbystadens Tandklinik AB i Uppsala

Tandimplantat är en permanent lösning för dig som saknar en eller flera tänder Om du har förlorat en eller flera tänder, eller har helpro...

Tandimplantat är en permanent lösning för dig som saknar en eller flera tänder

Om du har förlorat en eller flera tänder, eller har helprotes, kan livskvalitén påverkas till det bättre då en implantatbehandling ger fasta tänder som sitter säkert. Med tänder som sitter fast känner sig de flesta mer bekväma i aktiva och sociala situationer i vardagen.

Så fungerar tandimplantat

Ett implantat är en slags konstgjord rot i form av en skruv tillverkad av titan. Behandlingen innebär att titanskruven opereras in i käkbenet och på den fästs sedan de nya konstgjorda tänderna.

Boka tid för konsultation hos erfarna tandläkare

Våra tandläkare är mycket erfarna inom tandimplantat och kan hjälpa dig med en utredning för att se om du är en lämplig kandidat.

Välkommen att ringa oss på Gränbystadens Tandklinik om du vill veta mer eller vill boka tid för konsultation!

Tandblekning hos Gränbystadens Tandklinik AB i Uppsala

På Gränbystadens Tandklinik erbjuder vi tandblekning som du gör själv hemma. Hemmatandblekning är en behandlingsmetod som ger dig ljusare och vitare tänder.

Så går tandblekningen till

Blekningen görs med individuellt anpassade blekningsskenor i mjuk plast som du fyller med blekgel innan de placeras över tänderna. Behandlingen görs på natten medan du sover och brukar göras under 7-10 dagar, vilket ger ett 2-3 ljusare nyans.

Att tänka på innan du bleker tänderna

Innan du kan bleka tänderna är det viktigt att ta bort tandsten och åtgärda eventuella hål. Därför genomför vi alltid en undersökning innan du börjar med blekningen. Om du har gamla fyllningar kan vi hjälpa dig att byta ut dem så att de matchar ditt nya leende!

Rotfyllning hos Gränbystadens Tandklinik AB i Uppsala

Hos Gränbystadens Tandklinik har vi stor erfarenhet av att utföra rotfyllningar, även kallat rotbehandlingar. Så går en rotfyllning till...

Så går en rotfyllning till

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan, det som sitter inne i tanden, har blivit infekterad. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Om tanden är tillräckligt frisk för att behållas görs en rotfyllning vilket innebär att pulpan, tandens nerv, tas bort och ersätts med rotfyllningen. Behandlingen sker under sterila förhållanden för att minimera efterbesvär och ge bästa resultat.

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllningen men om pulpan i den drabbade tanden är död behövs det inte.

Kontakta oss för att boka en tid eller om du har några frågor om rotfyllningar!

Tandläkarundersökning hos Gränbystadens Tandklinik AB i Uppsala

Hos Gränbystadens Tandklinik erbjuder vi undersökningar hos tandläkare. Våra tandläkare erbjuder allmäntandvård vilket omfattar: Regelb...

• Regelbundna undersökningar
  • Förebyggande tandvård
  • Akuttandvård
  • Lagningar
  • Tanduttagningar
  • Rotfyllningar
  • Estetisk tandvård

Boka en undersökning

Vi som arbetar på kliniken vill hjälpa dig till en bättre munhälsa och ett leende du är stolt över. Vi erbjuder dig därför regelbundna munhälsokontroller och individanpassade behandlingsplaner som hjälper dig att förebygga sjukdomar och förhindra sjukdomsutveckling. Det gör att du får den vård som fungerar bäst för dig.

Välkommen att boka en tid hos Gränbystadens Tandklinik!

Nabil

Midia

Receptionist

Karta - Marknadsgatan 1, plan 3 i gallerian, Uppsala

• 12:15 - 14 apr, 2018 skrev:

Bra service, snabba bokningar och väldigt kompetenta tandläkare!