Börjegatan 3A - Visa på karta

Logo LiTakliniken

Uppsala

Välkommen till LiTakliniken!

LiTakliniken är en liten privat tandläkarpraktik belägen i främre Luthagen, i centrala Uppsala. Utöver allmäntandvård erbjuder vi specialisttandvård i form av tandreglering för barn, unga och vuxna.

Vi behandlar även patienter med tandvårdsrädsla, erbjuder lasertandvård och tar emot remisser för behandling av patienter med sömnapnébesvär.

Vi erbjuder modern tandvård baserad på vetenskap och beprövad erfarenhet och utgår från Dig och Dina behov. Vi bedriver även patientnära forsknings-/utvecklingsarbete i samarbete med bland andra Uppsala universitet och Karolinska Institutet.

Informationen uppdaterades 08 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos LiTakliniken

Tandläkarbehandling hos LiTakliniken i UPPSALA

Vi på LiTakliniken utför hela vårdpanoramat inom allmäntandvården och finns även till för dig som är tandvårdsrädd. Att få bidra till at...

Att få bidra till att förbättra din tand- och munhälsa är grunden för vårt arbete. Vi erbjuder en hälsoinriktad vård på Dina villkor och efter Dina behov. Vi finns till för hela familjen!

Välkommen att boka en tid hos oss!

Lasertandvård hos LiTakliniken i UPPSALA

På Börjegatan har vi lång erfarenhet av lasertandvård. Tekniken innebär flera fördelar, inte minst för tandvårdsrädda patienter. Behandl...

Behandling med laser är oftast smärtfri – därför är det inte ovanligt att lagningar kan göras helt utan bedövning. Laser är även bra vid ingrepp i tandkött och slemhinnor då den ger finare sårytor, mindre blödning och dessutom en betydligt snabbare och bättre läkning.

Välkommen att boka en tid hos LiTakliniken!

Specialisttandvård - Tandreglering hos LiTakliniken i UPPSALA

På LiTakliniken diagnosticerar och behandlar vi felställda tänder och bettavvikelser för att skapa vackra, estetiska och välfungerande bett med raka fina tänder.

Vi har lång erfarenhet, bred kompetens och arbetar med modern teknik. Vi baserar våra behandlingar på vetenskap och beprövad erfarenhet och samarbetar vid behov med specialister inom andra ämnesområden för bästa omhändertagande.

LiTakliniken är auktoriserad vårdgivare för tandreglering och har avtal med Region Uppsala och Region Västmanland. Vi tar emot barn och unga med eller utan s.k. tandregleringscheck samt vuxna.

Sömnapné hos LiTakliniken i UPPSALA

Vi har lång erfarenhet av behandling med individuellt anpassade antiapnéskenor, ibland s.k. ”snarkskenor”, och har ett gott samarbete med övriga aktörer inom området inom hälso- och sjukvården.

Kontakta oss på LiTakliniken om du har några frågor!

Estetisk tandvård hos LiTakliniken i UPPSALA

Vad är estetisk tandvård? Hos LiTakliniken kan vi erbjuda dig hjälp med olika sorters estetisk tandvård, det vill säga tandvård som förbä...

Vad är estetisk tandvård?

Hos LiTakliniken kan vi erbjuda dig hjälp med olika sorters estetisk tandvård, det vill säga tandvård som förbättrar tändernas utseende. Det kan till exempel röra sig om att man vill korrigera sneda, mörka eller missfärgade tänder eller att ersätta saknade tänder.

Estetisk tandvård kan hjälpa dig att känna dig mer nöjd med ditt leende, vilket kan leda till bättre självkänsla och större välbefinnande.

Behandlingar inom estetisk tandvård

Några vanliga behandlingar inom estetisk tandvård är:

• Tandreglering
  • Tandblekning
  • Skalfasader
  • Kronor och broar
  • Tandimplantat

Välkommen att boka en tid hos LiTakliniken!

Ellinor Lindeborg Taghavi

Ellinor Lindeborg Taghavi

Leg. Tandläkare

Jari Taghavi

Jari Taghavi

Specialisttandläkare i tandreglering, medicine doktor

Karta - Börjegatan 3A

• 01:15 - 12 okt, 2018 skrev: