Lista dig

Bredgränd 18, Uppsala - Visa på karta

4,9

Logo Centrumkliniken

Uppsala

Centrumkliniken i Uppsala är ett modernt vårdkoncept. Vi är lokaliserade i hjärtat av Uppsala i fräscha och mysiga lokaler.

Vi har landstingsavtal och högkostnadskort gäller.

Vår verksamhet drivs med hög tillgänglighet, kompetens med fokus på personliga relationer och närhet. Vi arbetar både med vård och förebyggande insatser.

Vi erbjuder dig en bred kompetens

Förutom läkare med specialistkompetens i allmänmedicin innefattas även specialistsjuksköterskor inom astma/KOL, diabetes- och distrikssjukvård. Vi har också sjukgymnaster, dietist, kurator, psykolog, ögonläkare och specialiserade gynekologer. Genom oss har du även tillgång till arbetsterapeut.

Här finns också lab för provtagning samt ett nytt gym för sjukgymnastik.

Vi vill göra det enkelt och erbjuda dig allt under samma tak.

Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 18 januari 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Centrumkliniken

Sjukgymnastbehandling hos Centrumkliniken i Uppsala

100 kr

Sjukgymnastik genomförs för att underhålla eller få tillbaka, rehabilitera, och möjliggöra bästa rörelseförmåga för att uppnå ett bra arbets- och vardagsliv.

Du behöver ingen remiss för att få behandling av våra sjukgymnaster. Klicka på "Boka här" för att själva boka in en tid.

Inför ett besök hos oss

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt när du skall till en sjukgymnast.

Under ett sjukgymnastbesök

Sjukgymnasten kommer börja med att ta reda på mer om dina besvär. Detta görs genom att du får berätta om dem och vad som har hänt. Samtidigt undersöker sjukgymnasten din rörelseförmåga och genomför olika enklare tester.

Som sjukgymnast kan man använda sig av många olika metoder för att åtgärda olika problem.

Efter besöket

Oftast mår du bättre efter ett besök och upplever en ökad rörlighet. Men vissa kan känna sig lite trötta och att de har "träningsvärk" i de muskler som man behandlat.

Välkommen att kontakta oss för vidare information!

100 kr
Boka här

Hälsokontroll hos Centrumkliniken i Uppsala

1 250 kr

Vill du ta hand om dig, personalen på ditt företag eller kanske idrottslaget? Vi menar att det bästa för att slippa bli sjuk och kunna prestera och må optimalt är att se över sina levnadsvanor.

Det är bra att upptäcka eventuella avvikelser så fort som möjligt för att få bästa möjliga vård. Ibland kan det vara skönt att bara veta att allt är som det ska vara.

Våra hälsokontroller innehåller följande

• Blodprovstagning med analys av blodvärde (Hb), blodsocker (B-Glucos, HbA1c)
  • Blodfetter (Apolipoproteiner, Kolesterol)
  • Mått på längd, vikt, midjemått samt blodtryck
  • Besök hos sjuksköterska för samtal om levnadsvanor (tobak, alkohol, fysisk aktivitet och mat)
  • Rökare och tidigare rökare >40 år erbjuds undersökning med mini-spirometri för test av lungfunktionen
  • Män >40 år erbjuds ta blodprov för PSA, som är en markör för prostatacancer – de som önskar ta PSA ska före provtagningen ha läst informationsbroschyren som du kan ta del av här eller få den få den av oss.

Uppföljning av hälsokontroll

Skulle resultatet av hälsoundersökningen kräva uppföljning görs denna av din husläkare. Önskar man få uppföljningen hos oss finns möjligheten att lista sig på mottagningen eller hos någon våra läkare, dr Svante Svenson eller dr Ingela Westin.

Vi kan även diskutera om ni vill lägga till något, exempelvis ett fys-test där vi bland annat mäter kondition, styrka och spänst.

1 250 kr

Vaccination hos Centrumkliniken i Uppsala

Vad kan man vaccinera sig mot? Människor kan vaccinera sig mot olika sjukdomar och vid olika tillfällen i livet. Exempelvis kan det röra ...

Vad kan man vaccinera sig mot?

Människor kan vaccinera sig mot olika sjukdomar och vid olika tillfällen i livet. Exempelvis kan det röra sig om barnvaccination, resevaccination eller mot säsongsinfluensan.

Vad innebär det att vaccinera sig?

När en person vaccinerar sig tillförs kroppen delar av ett smittämne som orsakar en sjukdom. Alternativet till detta är att ge kroppen hela smittämnet fast i försvagad form. Om personen sedan blir smittad av sjukdomen har kroppens immunförsvar redan aktiverats. Kroppen kan då förstöra smittämnet innan sjukdomen bryter ut.

Välkommen att kontakta Centrumkliniken för mer information!

Gynekolog hos Centrumkliniken i Uppsala

Pris 0-330 kr

Vi utför utredning och behandling av de flesta gynekologiska besvär. Det kan exempelvis vara: Blödningsrubbningar Problem i tidig gra...

• Blödningsrubbningar

• Problem i tidig graviditet

• Smärta

• Misstanke om infektion

• Tyngdkänsla/oro för framfall

• Cellförändringar

• Preventivmedelsrådgivning

• urinvägsbesvär

• Kontroll efter genomgången behandling för gynekologisk cancer eller gynekologisk hälsokontroll inkluderande ultraljud.

Vi har inget remisstvång och har du behov av operation kan vi remittera dig till rätt vårdinstans.

Välkommen att boka tid hos oss!

Husläkarbesök hos Centrumkliniken i Uppsala

Vårdcentralen är den första instansen inom sjukvård i Sverige och det är till vårdcentralen du i första hand bör söka dig vid sjukdom. P...

På en vårdcentral eller husläkarmottagning arbetar allmänläkare, distriktssjuksköterskor och undersköterskor. Allmänläkare kallas även för husläkare.

Lista dig hos Centrumkliniken

Vi tar emot fler patienter så det går bra att lista sig hos oss.

Vad kan vi hjälpa dig med?

På vårdcentralen kan du få hjälp med de flesta besvär såsom till exempel högt blodtryck, astma, allergi, infektioner, nedstämdhet, ångest och hudproblem.

Du kan även få råd i många hälsofrågor och ofta finns hjälp för att sluta röka.

I de flesta fall kan husläkaren behandla och hjälpa dig med dina besvär men ibland görs bedömningen att du är i behov av specialiserad vård. Om husläkaren bedömer att du behöver specialiserad vård skriver läkaren en remiss. Med en remiss från en husläkare får du snabbare en tid och besöket hos specialisten blir billigare.

Ögonläkare hos Centrumkliniken i Uppsala

Pris 0-330 kr

Vår ögonläkare Tove Kjellberg har en bred kompetens att möta patienter med varierande ögonbesvär som kräver specialistvård. Hon har även många års erfarenhet från mottagningsverksamhet samt kirurgi och laserbehandling.

Hos Centrumkliniken hjälper vi dig med såväl diagnostik och uppföljning som behandling med modern utrustning.

Vår ögonläkare hjälper dig med besvär såsom:

• Värk eller irritation i ögonen
  • Besvär med torrhet eller rinnande ögon
  • Akuta skador
  • Svårare ögoninfektion och inflammation
  • Ärftliga ögonsjukdomar
  • Sjukdomar i hornhinna, lins, näthinna och gula fläcken
  • Kroniska sjukdomar som glaukom/grön starr

Välkommen att kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig!

Cellprovtagning hos Centrumkliniken i Uppsala

Genom att regelbundet lämna ett gynekologiskt cellprov kan du skydda dig mot livmoderhalscancer. Cellprovet tas från livmodertappen i underlivet och kan tidigt visa om du har cellförändringar som skulle kunna leda till livmoderhalscancer.

Här på Centrumkliniken kommer du mötas av någon av våra duktiga läkare som är specialister inom gynekologi.

Regelbunden provtagning

Kvinnor i Sverige kallas regelbundet till gynekologisk cellprovtagning, så kallad screening. Om du är mellan 23 och 50 år kommer kallelsen vart tredje år. Därefter vanligtvis var femte år tills man är 60 år gammal.

Varmt välkommen på cellprovtagning hos Centrumkliniken!

Preventivmedelsrådgivning hos Centrumkliniken i Uppsala

Det har tidigare varit svårt att få tid hos gynekolog i Uppsala. Vi erbjuder därför specialistvård inom gynekologi och obstetrik för studenter och alla andra.

Centrumkliniken erbjuder dig preventivmedelsrådgivning.

Vi hjälper dig till exempel med tester, skriva ut p-piller och ge dig råd kring vilket preventivmedel som passar just dig bäst.

Välkommen att kontakta oss från att boka tid!

Karta - Bredgränd 18, Uppsala

4,9

• 17:14 - 21 dec, 2017 skrev:

Mycket bra och förtroendefullt mottagande av
    Dr Katarina Lindborg

• 21:27 - 06 dec, 2017 skrev:

Jag var hos Axel Rhenman och fick ett fantastiskt bemötande, har rekommenderat Axel till alla jag känner!

• 16:51 - 30 aug, 2017 skrev:

Kände mig väl omhändertagen under läkarbesöket. Läkaren lyssnade uppmärksamt och var förtroendeingivande.

• 08:37 - 21 aug, 2017

• 15:03 - 05 apr, 2017 skrev:

Gynekologen Katarina är fantastisk och bryr sig verkligen om sina patienter. Empatisk, kunnig och lugn. Tack!

• 12:05 - 24 feb, 2017 skrev:

Blev så väl omhändertagen. Läkaren Katarina var så kunnig, förklarade så noga om allt och var en mjuk och omvårdnaden läkare. Jag kommer att rekommendera mina vänner att besöka Centrumkliniken när de behöver vård.

• 15:11 - 10 jan, 2017

• 23:23 - 11 sep, 2014 skrev:

Bra bemötande av alla från tjejerna i receptionen till alla behandlare. Aldrig känt mig så sedd och omhändertagen inom vården förr. Tack för att ni finns o bryr er.

• 13:22 - 05 maj, 2014