• 010 - 888 54 07

Dragarbrunnsgatan 15, Uppsala - Visa på karta

Logo Audika Dragarbrunnsgatan

Om Audika Dragarbrunnsgatan

Välkommen till Audika på Dragarbrunnsgatan i Uppsala!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Kliniken ligger centralt på Dragarbrunnsgatan i Uppsala. Några minuters promenad från Uppsala Centralstation.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Hos Audika Dragarbrunnsgatan erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Uppsala med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Uppsalas sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Dragarbrunnsgatan

Hörseltest hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver...

Hörapparater hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

På Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är et...

Batterier till hörapparater hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du k...

Hörseltest online hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör b...

Karta - Dragarbrunnsgatan 15, Uppsala

09:04 - 25 apr, 2019 skrev:

09:04 - 25 apr, 2019 skrev:

Väntetiden var lång

09:03 - 25 apr, 2019 skrev:

Jag är supernöjd med behandling och resultat.

09:03 - 25 apr, 2019 skrev:

• Fråga ställd 19:53 27 okt 2019

Jag har förutom hörapparat även ett par individuellt utprovade hörselskydd där man kan sätta i olika filter. Jag har det mest dämpande filtret. Tyvärr räcker inte den dämpningen, jag var t ex på fest igår där det som vanligt spelades alldeles för hög musik och idag har jag mycket värre tinnitus än jag brukar ha. Hörselskydden användes hela tiden. Finns det något annat som kan isolera mot höga ljud, och då helst något litet diskret?

Audika Dragarbrunnsgatan svarar:

Hej Kerstin, tack för din fråga! Vi behöver ställa några kompletterande frågor till dig så vi skulle uppskatta om du kunde ringa vår kundservice på 0200-11 14 50 så kan vi bättre hjälpa dig. Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 11:21 25 jan 2019

Hej. Min far förlorade en hörapparat i samband med att han fick en stroke nyligen som var troligen utprovad hos er. Hur går man till väga då? Mvh Christina

Audika Dragarbrunnsgatan svarar:

Hej Christina, rekommenderar att ni ringer till vår kundservice på 0200-111450 och bokar en tid för en ny hörapparatsutprovning. Vänligen, Audika

• Fråga ställd 21:49 21 feb 2018

Vad är det för skillnad på en ”region Uppsala”apparat och en dyrare apparat?

Hej Margaretha,
    Region Uppsala har ca 50 hörapparater på sin upphandlade lista och det går inte att med ett enkelt svar jämföra hörapparater utan att ha en specifik modell i åtanke. Du får gärna ringa oss på 0200-11 14 50 så kan vi bättre svara på dina frågor och funderingar. Varmt välkommen! Hälsningar, Audika

• Fråga ställd 17:32 30 jan 2018

Säljer ni fasta telefoner och i så fall vilka

Hej,
    Du kan besöka vår Webshop www.hörselbutik.se och läsa mer om våra telefoner.
    Telefoner vi har i vårt sortiment heter:
    Amplicomms powertel 96
    Audika

• Fråga ställd 19:40 13 nov 2017

Jag söker en samtalsförstärkare Comfort Duett eller Mino Bellman

Hej Ove,

Comfort Duett finns att köpa på Hörselbutik.se. Här kommer länken: http://www.horselbutik.se/comfort-audio-nya-duett-med-horlurar

Med vänlig hälsning,
    Audika