4.75
Öppet idag från 08:15

Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala

Dragarbrunnsgatan 15, Uppsala

Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala

På Dragarbrunnsgatan i Uppsala hittar du en av Audikas många hörselkliniker. Här kan du bland annat få hjälp med:

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Audika Dragarbrunnsgatan hjälper dig med hela din hörselrehabilitering

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Testa din hörsel hos oss

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Dragarbrunnsgatan är helt kostnadsfritt och du behöver ingen remiss för att boka en tid. Mer information om hörseltest hittar du på vår hemsida.

Audika Dragarbrunnsgatan är auktoriserad av Region Uppsala

Vår hörselklinik på Dragarbrunnsgatan i Uppsala är auktoriserad inom primär hörselrehabilitering av Region Uppsala. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Vill du hålla koll på det senaste inom hörsel? Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 16:38 - 1 jul, 2020

Frågor och svar

Fråga ställd 19:53 - 27 okt, 2019

Jag har förutom hörapparat även ett par individuellt utprovade hörselskydd där man kan sätta i olika filter. Jag har det mest dämpande filtret. Tyvärr räcker inte den dämpningen, jag var t ex på fest igår där det som vanligt spelades alldeles för hög musik och idag har jag mycket värre tinnitus än jag brukar ha. Hörselskydden användes hela tiden. Finns det något annat som kan isolera mot höga ljud, och då helst något litet diskret?

Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala svarar:

Hej Kerstin, tack för din fråga! Vi behöver ställa några kompletterande frågor till dig så vi skulle uppskatta om du kunde ringa vår kundservice på 0200-11 14 50 så kan vi bättre hjälpa dig. Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 11:21 - 25 jan, 2019

Hej. Min far förlorade en hörapparat i samband med att han fick en stroke nyligen som var troligen utprovad hos er. Hur går man till väga då? Mvh Christina

Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala svarar:

Hej Christina, rekommenderar att ni ringer till vår kundservice på 0200-111450 och bokar en tid för en ny hörapparatsutprovning. Vänligen, Audika

Fråga ställd 21:49 - 21 feb, 2018

Vad är det för skillnad på en ”region Uppsala”apparat och en dyrare apparat?

Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala svarar:

Hej Margaretha, Region Uppsala har ca 50 hörapparater på sin upphandlade lista och det går inte att med ett enkelt svar jämföra hörapparater utan att ha en specifik modell i åtanke. Du får gärna ringa oss på 0200-11 14 50 så kan vi bättre svara på dina frågor och funderingar. Varmt välkommen! Hälsningar, Audika

Fråga ställd 17:32 - 30 jan, 2018

Säljer ni fasta telefoner och i så fall vilka

Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala svarar:

Hej, Du kan besöka vår Webshop www.hörselbutik.se och läsa mer om våra telefoner. Telefoner vi har i vårt sortiment heter: Amplicomms powertel 96 Amplidect 350 CL 100 Amplipower 40 Hälsningar Jannica Karlsson Audika

Fråga ställd 19:40 - 13 nov, 2017

Jag söker en samtalsförstärkare Comfort Duett eller Mino Bellman

Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala svarar:

Hej Ove, Comfort Duett finns att köpa på Hörselbutik.se. Här kommer länken: http://www.horselbutik.se/comfort-audio-nya-duett-med-horlurar Med vänlig hälsning, Audika

Boka behandling

Hörseltest
hos Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala

Ett hörseltest är alltid första steget mot bättre hörsel och vi på Audika Dragarbrunnsgatan kan hjälpa dig med det. Genom att kontrollera di...

Hörapparater
hos Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala

Behöver du hörapparater? Då kan vi på Audika Dragarbrunnsgatan hjälpa dig! Hos oss hittar du ett brett sortiment från olika märken. Vi erbju...

Batterier till hörapparater
hos Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du k...

Hörseltest online
hos Audika Dragarbrunnsgatan, Uppsala

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör b...

4.75 / 5

25 apr, 2019 Y..e skrev:

Trevligt bemötande.

25 apr, 2019 U..n skrev:

25 apr, 2019 E..t skrev:

Väntetiden var lång

25 apr, 2019 H..a skrev:

Jag är supernöjd med behandling och resultat.

25 apr, 2019 K..e skrev:

Måndag - Torsdag : 08:15 - 16:30
Fredag : 08:15 - 14:00
Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.