Audionomerna & Hörsam Uppsala

Uppsala

Välkommen till Audionomerna & Hörsam Uppsala!

Audionomerna & Hörsam Uppsala är en fullserviceleverantör inom hörselvård och vi utför hörseltest och hörapparatsutprovning. Hos oss är det ingen väntetid och våra duktiga audionomer ger dig alltid personlig service och vägledning.

Vad vi på Audionomerna & Hörsam Uppsala hjälper dig med

Hos oss kan du genomföra hörseltest, göra hörapparatutprovningar och arbetsplatsanpassningar. Vi säljer olika typer av moderna hörapparater med tillbehör, hörhjälpmedel och hörselskydd. Vi erbjuder även hörapparatservice. Audionomerna & Hörsam Uppsala samarbetar med Apotek Samariten som säljer batterier och andra tillbehör till hörapparater.

Vi har avtal med landstinget för utprovning av hörapparater vid primär hörselrehabilitering.

Hitta till Audionomerna & Hörsam Uppsala

Audionomerna & Hörsam Uppsala ligger på Kålsängsgränd 10 C nära Samariterhemmets Vårdcentral. Till oss tar du dig enkelt genom en kort promenad från Uppsala centralstation eller genom ett flertal bussar som stannar på närliggande gator.

Om Audionomerna & Hörsam

Audionomerna & Hörsam består av fler än 30 hörselkliniker i ett flertal landsting i Sverige. Alla våra kliniker är utrustade med marknadens bästa maskiner och hos oss arbetar legitimerade audionomer med lång erfarenhet av hörselvård.

Kontakta oss på Audionomerna & Hörsam Uppsala om du har några funderingar om hörsel!

Informationen uppdaterades 19 augusti 2016 av Vården.se

Visa telefonnummer

Kålsängsgränd 10 C, Uppsala - visa på karta

• Tisdag 09:00 - 16:00 Service, Drop-in
  • Övrig tid gäller tidsbokning.

Behandlingar hos Audionomerna & Hörsam Uppsala

• Hörseltest

Vi på Audionomerna & Hörsam Uppsala utför kostnadsfria hörseltest med marknadens senaste utrustning. Du behöver ingen remiss för att ... Läs mer

• Hörapparater

På Audionomerna & Hörsam Uppsala erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett... Läs mer

• Batterier till hörapparater

Idag är alla hörapparater batteridrivna och drivs av specialbatterier. Vi på Audionomerna & Hörsam Uppsala erbjuder batterier till de fl... Läs mer

• Tinnitus

Hos Audionomerna & Hörsam Uppsala kan våra duktiga audionomer hjälpa dig att lindra besvär och förbättra upplevelsen av de besvärande lj... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 13:14 - 21 aug, 2016 skrev:

Det var bra. Jag hörde allt

• Fråga ställd 07:40 21 jul 2016

När får man byta ut en gammal hörapparat ¨till en nyare.

Hej,
    Du har rätt att byta efter 4 år om du bor i Sthlm eller Uppsala län där vi samarbetar med landstingen. återkom med ditt personnummer om du vill att vi ska se över hur gammal din hörapparat är samt om vi ska erbjuda dig ett besök. MVH Kundservice Audionomerna /Hörsam/ Erika

• Fråga ställd 08:05 15 sep 2015

Hej, Kan man bara köpa telefoner via Webben eller finns de även på plats, t ex i Uppsala?

Hej!
    Telefoner kan man köpa på webben eller beställa via telefon. Dem finns även att köpa i våra butiker i Stockholm. Vi har inget lager på mottagningen i Uppsala och kan därför inte sälja telefoner där.
    MVH Audionomerna & Hörsam

• Fråga ställd 11:21 07 okt 2014

Mina hörapparater piper och bär sig konstigt åt efter det att de blivit blöta
    Hur åtgärdas det?

Hej Birgitta,
    Du kan antingen komma på vår drop in i Uppsala som är tisdagar kl 9-16 eller boka en tid på 0200-11 14 50 så ser vi över dina hörapparater.