Kålsängsgränd 10 C, 1 trappa, Uppsala

Hörseltest

Kostnadsfritt

Audika kommer finnas kvar i Uppsala och från 18 mars erbjuder vi dig hörselvård i privat regi

Audika har en stolt tradition att sedan 2011 erbjuda hörselvård i Uppsala. Det kommer vi att fortsätta med. Från den 18 mars erbjuder Audikas hörselklinik på Kålsängsgränd hörselvård i privat regi. Du är varmt välkommen att kontakta oss redan nu vid frågor eller för bokning av tid.

Du träffar samma legitimerade audionomer som tidigare på Kålsängsgränd där du kommer få vägledning och stöd under hela din hörselresa för att nå din fulla hörselpotential.

Hos Audikas privata hörselklinik på Kålsängsgränd får du:

• Rådgivning av våra erfarna legitimerade audionomer

• Kostnadsfri hörselundersökning, ingen remiss krävs

• 30-dagars testperiod av hörapparater av den allra senaste tekniken innan du bestämmer dig

• Drop-in service varje dag för dig som har provat hörapparat ur Audikas privata sortiment

• Du som är yrkesverksam får hjälp med arbetsplatshjälpmedel där du kan vara berättigad 100% bidrag från Försäkringskassan

• Rabatt på tillbehör och kompletterande hörselhjälpmedel

Första steget till en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Boka kostnadsfri undersökning via bokningsformulär på audika.se eller ring 010 - 888 54 07 för att få rådgivning om din hörsel.

Audika är din privata hörselklinik med lång erfarenhet och hög expertis:

• Vår vision är att hjälpa fler att höra bättre och våra experter hjälper dig att nå ökad livskvalitet

• Vi erbjuder den allra senaste tekniken inom hörapparater så att du ska kunna nå din fulla hörselpotential

• Våra legitimerade audionomer är specialister på Oticons hörapparater och Oticon är världskända för att ge en enastående ljudkvalitet, lyssningskomfort och har unik teknik som kan framhäva tal i alla ljudmiljöer

• Vi är en del av Demant Group, en världsledande koncern inom hörselhälsa och teknologi som bygger på över 120 års erfarenhet inom audiologi, forskning och innovation

Vi på Audika är måna om att uppfylla dina unika hörselbehov och strävar alltid efter att tillhandahålla en hörselvård av hög kvalitet och god tillgänglighet.

Bakgrund och fakta om Audikas resa i Uppsala

Att bedriva högkvalitativ hörselvård är det mest centrala för oss på Audika. I augusti 2023 valde vi att säga upp avtalet med regionen då vi inte fick förutsättningar för att fortsätta bibehålla hög kvalitet med god tillgänglighet samt ha möjlighet att utveckla verksamheten. Audika har nu valt att erbjuda hörselvård i privat regi och finns kvar på Kålsängsgränd med samma erfarna legitimerade audionomer.

För dig som tidigare varit kund till Audika under tiden Audika haft avtal med Region Uppsala är välkomna att ta del av vårt privata erbjudande. I och med att vi har sagt upp avtalet med Region Uppsala kan vi inte längre hjälpa dig att justera eller ge service av region-hörapparater som du har provat ut hos Audika. Vi kan endast justera eller ge service av hörapparater ur vårt privata sortiment.

Informationen uppdaterades 16:13 - 19 mar, 2024

3 nov, 2021

Fantastisk hjälp från audionom Emma. Jag kände att hon var kunnig och hade ett fantastiskt bemötande. Nu använder jag mina nya hörapparater hela tiden.

12 nov, 2020

Tack Emma på Kålsängsgränd! Du trimmade mina hörapparater så bra, dom har aldrig funkat så bra som nu👍

22 jun, 2019

Tack Hanna på Kålsängsgränf - jag hör fåglarna igen och apparaten verkar vara perfekt inställd - har inga problem och använder den utan avbrott hela dagarna. Tack igen.

16 dec, 2017

Matilda du fick mig att tro på privata audionomer igen. (Har inte varit hos Audika tidigare). Tusen tack för att du fick mig att inte ge upp hoppet om bättre hörsel och för ditt tålamod.

7 jan, 2017

Mycket bra mottagande

Fråga ställd 11:55 - 22 jan, 2020

Hej. jag ringde er och bad er ringa men ingen hör av sig. Jag var hos er på kålsängsgränd i uppsala i måndags kl 8.30. Då fick jag mina apparater. Kvinnan som tog hand om mig sa att jag skulle byta filter ibland och att jag skull få med filter hem. När jag tittade igenom allt när jag kom hem så fick jag inga filter. Så nu undrar jag om ni kan skicka det till mig?

Audika Kålsängsgränd svarar:

Hej, Jag har skickat ditt mail vidare till kliniken så att koordinatorn där kan skicka filter hem till dig. Med vänlig hälsning Susanne Andersson Teamledare Kundservice Audika

Fråga ställd 11:03 - 4 aug, 2018

Hur gammal är min hörapparat?

Audika Kålsängsgränd svarar:

Hej Mariann, vi behöver mer information från dig för att kunna svara på din fråga. Vi ber dig att kontakta vår kundservice via mail eller telefon så kan vi hjälpa dig. Ring oss på 0200-111450 eller skicka ett mail till kundservice@audika.se Med vänlig hälsning, Audika

Fråga ställd 07:40 - 21 jul, 2016

När får man byta ut en gammal hörapparat ¨till en nyare.

Audika Kålsängsgränd svarar:

Hej, Du har rätt att byta efter 4 år om du bor i Sthlm eller Uppsala län där vi samarbetar med landstingen. återkom med ditt personnummer om du vill att vi ska se över hur gammal din hörapparat är samt om vi ska erbjuda dig ett besök. MVH Kundservice Audionomerna /Hörsam/ Erika

Fråga ställd 08:05 - 15 sep, 2015

Hej, Kan man bara köpa telefoner via Webben eller finns de även på plats, t ex i Uppsala?

Audika Kålsängsgränd svarar:

Hej! Telefoner kan man köpa på webben eller beställa via telefon. Dem finns även att köpa i våra butiker i Stockholm. Vi har inget lager på mottagningen i Uppsala och kan därför inte sälja telefoner där. MVH Audionomerna & Hörsam

Fråga ställd 11:21 - 7 okt, 2014

Mina hörapparater piper och bär sig konstigt åt efter det att de blivit blöta Hur åtgärdas det?

Audika Kålsängsgränd svarar:

Hej Birgitta, Du kan antingen komma på vår drop in i Uppsala som är tisdagar kl 9-16 eller boka en tid på 0200-11 14 50 så ser vi över dina hörapparater.

Endast bokade besök

010 - 888 5# ## Visa nummer