cityakuten_entré3

CityAkuten Närakuten och Ortopedakut

Uppsala

På Närakuten tar vi hand om enklare akuta skador och sjukdomar. På Ortopedakuten får du snabb hjälp när du misstänker skada i muskler, leder eller skelett. Mottagningarna arbetar på uppdrag av landstinget i Uppsala och högkostnadskort gäller.

Vid svåra akuta problem ber vi dig vända dig till Akademiska Sjukhusets akutmottagning.

Öppettider för besök utan tidsbokning

Alla dagar kl. 07.00-23.00. Närakuten är öppen för alla, oavsett var du bor och oavsett ålder (från 6 månader och uppåt).

Välkommen att kontakta oss för vidare information och vägledning!

Informationen uppdaterades 10 mars 2016 av Vården.se

020-15 01 50
Visa telefonnummer

Dragarbrunnsgatan 70, entre B 753 20 Uppsala - visa på karta

• Måndag - Söndag 07:00 - 23:00

Behandlingar hos CityAkuten Närakuten och Ortopedakut

• Närakut

Närakuten är öppen för alla, oavsett var du bor och oavsett ålder (från 6 månader och uppåt). Vi tar hand om enklare skador och sjukdomar so... Läs mer

• Ortopedakut

Ortopedakuten är en drop in-mottagning för undersökning, röntgen och behandling av lättare ortopediska skador. Vi tar emot alla över 15 år o... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Fråga ställd 16:31 07 aug 2016

Hej!
    Kan jag komma till ortopedakuten med en fot som jag haft problem m under en tid o där smärtan i fotleden blivit värre o gör att jag inte kan trampa ut steget/promenera/belasta foten. Detta påverkar knä/höft/rygg.
    Kan ortopedakuten ta emot mig?
    Mvh Britt-Mari

CityAkuten Närakuten och Ortopedakut svarar:

Hej
    Vi har ingen akutmottagning för ortopedi. Hit kan du komma efter remiss från tex din husläkare. Röntgen och annan utredning bör vara genomförd när du remiteras hit. Rekommenderar dig att i första hand söka hos din husläkare.
    Med vänlig hälsning
    Maria Cityakuten ortopedi

• Fråga ställd 21:32 09 mar 2015

Om man som jag har haft svåra nacksmärtor en dryg vecka men nu dock något bättre, naprapat tyckte att det behövs röntgen ev kota 6, behöver/kan jag komma till er eller hur gör jag?

CityAkuten Närakuten och Ortopedakut svarar:

Hej!
    Om du tillhör Husläkarmott på Cityakuten, så får du boka en läkartid och då är det läkaren som bedömer om det måste röntgas.

• Anna Bäcklund Kiropraktik Kan verkligen rekommendera Anna, hon är proffsig, duktig och lyhörd och har hjälpt mig varje gång jag har varit där. - Lisa Arnell
    • Anna Bäcklund Kiropraktik Jag är så nöjd efter vart hos Anna. Hon hjälpte mig kunna röra mig igen! Min svanskota blev läkt. Så tacksam! Proffsig och bra - Celie
    • BVC Forum Nacka Om man ikke kan komme på et besøk så burde man kanskje ha mulighet til å avbooke et besøk utenfor telefontid? Hvis dette er mulig burde de... - Rønnaug vinje
    • Citymottagningen hälsocentral Trevlig personal, bra bemötande. Det sitter sällan fast. - Peter Lundholm
    • Närhälsan Lerum vårdcentral Värdelöst telefon system och ingen upp följning går inte få kontakt med någon även om det gäller någon lätt information - M k