cityakuten_entré3

CityAkuten Närakuten och Ortopedakut

Uppsala

På Närakuten tar vi hand om enklare akuta skador och sjukdomar. På Ortopedakuten får du snabb hjälp när du misstänker skada i muskler, leder eller skelett. Mottagningarna arbetar på uppdrag av landstinget i Uppsala och högkostnadskort gäller.

Vid svåra akuta problem ber vi dig vända dig till Akademiska Sjukhusets akutmottagning.

Öppettider för besök utan tidsbokning

Alla dagar kl. 07.00-23.00. Närakuten är öppen för alla, oavsett var du bor och oavsett ålder (från 6 månader och uppåt).

Välkommen att kontakta oss för vidare information och vägledning!

Informationen uppdaterades 06 december 2016 av Vården.se

010-601 00 00
Visa telefonnummer

Dragarbrunnsgatan 70, entre B 753 20 Uppsala - visa på karta

• Måndag - Söndag 07:00 - 23:00

Behandlingar hos CityAkuten Närakuten och Ortopedakut

• Närakut

Närakuten är öppen för alla, oavsett var du bor och oavsett ålder (från 6 månader och uppåt). Vi tar hand om enklare skador och sjukdomar so... Läs mer

• Ortopedakut

Ortopedakuten är en drop in-mottagning för undersökning, röntgen och behandling av lättare ortopediska skador. Vi tar emot alla över 15 år o... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Gyndoktorerna Rekommenderas varmt!!! Vänligt och professionellt bemötande som inger förtroende! Har äntligen funnit en fantastisk mottagning!! Tack! - Maire Johansson
    • Rosa Gynekologmottagning Fick snabbt akuttid! Bra service och trevliga receptionister. - Sara
    • Närhälsan Brämaregården vårdcentral Vänligt bemötande. Bra system för att få akuttider. Bra läkare. - Sivan Bergenstein
    • Cecilia Sundh Tandvård Bästa tandläkaren! Proffsig, trevlig och lugn. - Kajsa
    • Närakuten Brommaplan Har varit här flera gånger med mina barn och tycker att vi alltid får fint bemötande och bra vård! Tack! - Nina