Folktandvården Almunge

Om Folktandvården Almunge

Vi erbjuder allmäntandvård till barn och vuxna. Vi har ett nära samarbete med specialister inom hela länet.

Vårt team består av tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor och ibland även specialister. De har alla sin speciella kompetens och du träffar den som är bäst på just ditt aktuella vårdbehov.

På många av Folktandvårdens kliniker finns tandvårdspersonal som talar ett eller flera språk. Vi kan utan kostnad boka tolk för språk, till dig som är döv, dövblind, vuxendöv och hörselskadad. Vi har erfarenhet av att ta hand om dig som är tandvårdsrädd. Meddela oss gärna när du ringer, så hjälper vi dig genom besöket.

Har du akuta besvär försöker vi om möjligt ta emot dig samma dag.

Verksamhetschef: Carl-Henrik Annefors

Arbetsledare: Ann-Cathrin Löwdahl