Optimusvägen 1, Upplands Väsby - Visa på karta

• Måndag - Tisdag 08:00 - 17:00
  • Onsdag - Torsdag 08:00 - 16:00

Logo Korpkulla tandläkarmottagning

Upplands Väsby

Korpkulla tandläkarmottagning har funnits i lokalerna på Optimusvägen 1 i Upplands Väsby i 17 år. Vi utför allt från enklare kontroller till mer avancerad specialistvård.

Vi kan hjälpa dig med

• Tandblekning
  • Tandvårdsrädsla
  • Akuttandvård

Korpkullas personal

Hos oss möter du personal med engagemang, glädje och kunskap med bred kompetens inom tandvård. Vi använder alltid den senaste tekniken och behandlingsmetoderna och vi gillar ordning och reda.

Korpkullas samarbete med specialister

Vi samarbetar med specialister inom tandkirurgi, rotfyllning, tandlossning, bettfysiologi, tandreglering och barntandvård.

Välkommen till Korpkulla tandläkarmottagning - din tandläkare i Upplands Väsby!

Informationen uppdaterades 01 februari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Korpkulla tandläkarmottagning

Undersökning av ny patient hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen till Gülsüms Team - Din tandläkare i Upplands Väsby!

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Varmt välkommen till Gülsüms Team i Upplands Väsby!

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Varmt välkommen till Gülsüms Team - Din tandläkare i Upplands Väsby!

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flest brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

Varmt välkommen till Gülsüms Team - Din tandläkare i Upplands Väsby!

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss på Korpkulla tandläkarmottagning i Upplands Väsby!

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Varmt välkommen till Gülsüms Team - Din tandläkare i Upplands Väsby!

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Vad ingår i priset?

Tandimplantat hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

• - Pris efter konsultation

Vad är tandimplantat?

Tandimplantat används för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet och på dessa fästs distanser. På distanserna fästs slutligen de konstgjorda tänderna.

Kontakta oss på Korpkulla tandläkarmottagning för konsultation om tandimplantat!

Tandblekning hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

• - Pris efter konsultation

Tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Före påbörjad tandblekning

Om du har hål, tandsten eller missfärgningar måste dessa åtgärdas innan behandlingen påbörjas.

Hur lång tid tar behandlingen?

På tandvårdsmottagningen tar behandlingen ungefär en timme. För ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

För att kunna bleka dina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar du sedan själv ett blekmedel innan du fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar och under tiden ska du undvika att äta, dricka eller röka.

Har tandblekning några biverkningar?

Det du kan uppleva som obehagligt är ilningar samt irriterat tandkött ett par dygn efter behandling.

Välkommen att boka tid för tandblekning hos Korpkulla tandläkarmottagning i Upplands Väsby!

Akuttandvård hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

Har du drabbats av tandvärk eller andra akuta besvär? Vi på Korpkulla tandläkarmottagning tar emot patienter akut. Du betalar som vanligt...

Har du drabbats av tandvärk eller andra akuta besvär?

Vi på Korpkulla tandläkarmottagning tar emot patienter akut. Du betalar som vanligt för besöket och får utifrån undersökningen förslag på vad som behövs åtgärdas och kostnaden för detta.

Tandvårdsrädsla hos Korpkulla tandläkarmottagning i UPPLANDS VÄSBY

Tycker du det är obehagligt att gå till tandläkaren? Att känna obehag inför ett tandläkarbesök är mycket vanligt. På Korpkulla tandläkarm...

Tycker du det är obehagligt att gå till tandläkaren?

Att känna obehag inför ett tandläkarbesök är mycket vanligt. På Korpkulla tandläkarmottagning har vi bred erfarenhet av att hjälpa patienter som har tandläkarskräck. Det kan vara bra att berätta om din tandvårdsrädsla redan när du bokar en tid hos oss.

Vi anpassar behandlingen utifrån dig

Orsaken till tandläkarskräck är individuell och därför är det viktigt att anpassa behandlingen utifrån dina förutsättningar. Vi hjälper dig på bästa sätt genom att göra upp en behandlingsplan som känns bra för dig.

Kontakta oss på Korpkulla tandläkarmottagning om du har några frågor!

Gülsum Özpekmezci

Gülsum Özpekmezci

Leg. Tandläkare

Elin

Elin

Tandhygienist

Tobias

Tobias

Leg. Tandläkare, specialiserar sig till bettfysiolog

Karta - Optimusvägen 1, Upplands Väsby

• 09:54 - 09 apr, 2018 skrev:

Mest underbara och vänligaste personer som jag träffat .
    Dom bryr sig om dig och dina tänder.
    Vårdar och förklarar vad du bör tänka på.
    Dom är att rekommendera.

• 16:48 - 22 feb, 2018

• 08:58 - 21 feb, 2018

• 16:44 - 19 feb, 2018

• 08:57 - 16 feb, 2018

• 15:16 - 13 feb, 2018 skrev:

Allt bra

• 15:36 - 12 feb, 2018 skrev:

Varm och välkomnande personal!

• 08:49 - 08 feb, 2018 skrev:

Jobbar lugnt och metodiskt. Ingen stress. Bra för mig som har lite tandläkarskräck

• 15:41 - 07 feb, 2018 skrev:

De är fantastiska här! Jag får den hjälp och stöd jag behöver. Gülsum är oerhört skicklig!

• 11:00 - 05 feb, 2018 skrev:

Här skiner solen jämt, inga sura miner.

• 15:41 - 02 feb, 2018 skrev:

Alltid väl omhändertagen i alla år!

• 15:01 - 01 feb, 2018 skrev:

Bra personal som tar hand om mig, ingen stress.

• 11:15 - 22 sep, 2017 skrev:

Tack för att det finns en sån här underbar tandläkarmottagning.
    Hela familjen är kunder på Korpkulla tandläkarmottagning och vi är alla lika nöjda.
    Varje gång någon av oss går dit så blir vi mottagna med ett leende och proffsig behandling. Under tiden man är i stolen används mjukt handlag inga ryck eller oväntade rörelser. Tandläkaren pratar på om vardagliga ting och vips så är man klar.

• 11:02 - 03 feb, 2017 skrev:

Jobbar lugnt och metodiskt.
    Ingen stress
    Bra för mig som har lite tandläkarskräck