Ungdomsmottagning Umeå
mental health

Ungdomsmottagning Umeå

, Umeå

Rådhusesplanaden 3B, 2 tr, 903 28 Umeå, 90328

Skärtorsdag den 28 mars stänger drop-in till barnmorska och sjuksköterska klockan 14.30 och hela ungdomsmottagningen stänger klockan 15. Långfredag den 29 mars har vi stängt.

Välkommen till Umeå ungdomsmottagning! Vi finns här för dig som är under 23 år. Kom till oss om du har frågor om hur du mår, om sex, relationer och identitet, om du önskar skydd mot graviditet eller har funderingar kring mens, kroppen och stress. Här kan du enkelt ta graviditetstest eller testa dig för könssjukdomar. Du kan även kontakta oss om du vill ha hjälp att sluta med tobak, alkohol eller droger eller har problem med mat och ätande. Du kan träffa oss både på plats och digitalt i vår app. Du kan komma ensam eller ta med dig någon som stöd. Besöken är alltid gratis för dig. Vi jobbar på ungdomens uppdrag och har tystnadsplikt. Det betyder att vi inte berättar för någon annan att du varit hos oss. Vi är också en hbtq-diplomerad verksamhet. Läs mer om vårt utbud och hur du kommer i kontakt med oss under rubriken Det här kan du få hjälp med. Där finns också bokning för studiebesök åk 8 och information om hur du kontaktar oss med önskemål om föreläsningar eller deltagande i din verksamhet.

Informationen uppdaterades 14:52 - 20 mar, 2024

2 okt, 2017

16 feb, 2017

Vår lilla familj har fått enorm hjälp av kuratorn. De har lyssnat på allt vi har att tampas med utan att avbryta eller komma med pekpinnar. Vi har enbart mötts av respekt och uppmuntran.

28 mar, 2014

Ungdomsmottagningen i Umeå bemöter dig med respekt och lyssnar verkligen. Man blir mottagen som en person, snarare än som "någon".

Lunch 12-13

Drop-in-tider