Öron-näsa-hals mottagning Västerbotten

Öron-näsa-hals mottagning Västerbotten

, Umeå

Norrlands universitetssjukhus, Umeå, 90185

Mottagningen är en specialistmottagning inom öron- näs- halsområdet. Vi ansvarar för vård av både vuxna och barn. Här bedriver vi både planerad som akut verksamhet och samarbetar nära med exempelvis hörcentral, logopedverksamhet, plastikkirurgi, käkkirurgi, onkologi och neurokirurgi. Kliniken svarar för vård av patienter med öron- näs- halssjukdomar, hörsel samt tal- och röstrubbningar. Vi behandlar också patienter som har behov av operativa ingrepp i munhåla och omgivande vävnad. Vi utreder och vårdar till exempel patienter med olika typer av tumörer. Vi hjälper även patienter med vanligare problem såsom operationer av halsmandlarna. Övriga vårdorsaker kan vara bihåleoperationer, öronkirurgi, infektioner samt akuta fall med näsblödningar, ansiktsfrakturer eller patienter som fått främmande föremål i matstrupe eller luftvägar. På mottagningen arbetar en grupp av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och läkarsekreterare.

Informationen uppdaterades 09:30 - 29 feb, 2024

7 jul, 2021

Alla rosor till ST-läkare Ellen på ÖNH Nus Umeå som gjorde mitt besök och behandling till en riktigt bra upplevelse i tisdags 6 juli

2 jun, 2021

Har gått till läkare hörcentralen Västerås tidigare men Umeå är super bra läkare o personal . Är super nöjd

11 jun, 2019

Jag besökte läkare Anna Holm. En mer omtänksam och kärleksfull läkare finns inte. Vi hade kul tillsammans och hon gjorde mer än någon kunnat förvänta sig. När jag sedan fick hennes underbara återkoppling per brev stod det klart att hon är ännu mer fantastisk. Vilket engagemang! Vilken människa! Jag är så ödmjuk, bättre bemötande kan man inte uppleva!

12 feb, 2017

Jag var i går i akuten och jag behandlades av en öron-näsa-hals läkare från Grekland. Han var underbar. Han undersökte mig mycket noga, han var mycket vänlig och mycket professionell, han hade mycket goda kunskaper om sitt jobb och han gav mig mycket bra information om min situation.

28 sep, 2016

Kändes som om ni inte tog mig på allvar. Ingen vidare undersökning , bara hastig titt i öronen, sen så var det klart! Och den som tog hörseltestet " fick i inte ihop det " vad kan det betyda ?? Funderade hela vägen hem till Sollefteå.! Och ja, jag hör dåligt!!

Här kan du se omdömen som Öron-näsa-hals mottagning Västerbotten har fått i Nationella Patientenkäten.

Öron-, näs- och halssjukvård