Renmarkstorget 12C, Umeå

Hälsokontroll Stor

Hälsokontroll Bas

Graviditetstest

Prostatatest

Välkommen till Svensk Provtagning Umeå!

Svensk Provtagning Umeå är en hälsotjänst som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Renmarkstorget i Umeå. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Hälsokontroll Bas
  • Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll Premium
  • Hälsokontroll Stor
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Varför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Umeå?

Genom våra hälsokontroller kan du enkelt få en indikation på om du ligger i riskzonen för sjukdomar såsom diabetes typ-2, eller hjärt- och kärlsjukdomar. Blodprov kan nämligen avslöja avvikande värden, något som man oftast inte är medveten om. Får du chansen att tidigt upptäcka dessa indikatorer finns det goda möjligheter att tidigt sätta in behandling och därmed motverka framtida hälsoproblem. Dessutom är det fördelaktigt att para ihop de resultaten du får av din hälsokontroll med en kombination av en varierad kost och goda levnadsvanor. Då kan du skapa förutsättningen för ett långt och hälsosamt liv!

Hur går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till?

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.

2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Umeå ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i 5 månader.

3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Umeå finns på Renmarkstorget 12 C och drivs av Aleris Specialistvård, SYNLAB Medilab Partner.

4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.

5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Varmt välkommen att boka din hälsoundersökning hos Svensk Provtagning Umeå!

Informationen uppdaterades 13:42 - 3 mar, 2023