Folktandvården Tandakuten
dental care

Folktandvården Tandakuten

, Umeå

I dagsläget erbjuder vi inga webbokningsmöjligheter. Kontakta oss via telefon för en tidsbokning.

Välkommen till Tandakuten Umeå Tandakuten är en akut tandvårdsklinik som bemannas av regionens allmäntandläkare. Hos oss kan du få hjälp med dina akuta besvär så som tandvärk, svullnad eller tandrelaterade trauman. Övrig planerad vård ska ges av din ordinarie vårdgivare. Första kontakt ska alltid vara med ordinarie klinik. Har du akuta besvär som din ordinarie folktandvård inte har möjlighet att hjälpa dig med? Då kan du ringa oss på 090- 785 91 00. Tandakuten tillhandahåller tandvård till dig som har akuta besvär i munnen. När du ringer och bokar tid så prioriteras du efter vårdbehovets allvarlighetsgrad. Vissa behandlingar kan dra ut på tiden så en viss väntetid kan förekomma. För akuttandvård under jourmottagning får priset höjas med 50 procent.

Informationen uppdaterades 09:30 - 29 feb, 2024

Tandstensborttagning och parodontal undersökning
Airflow

4 maj, 2021

Snabbt och effektivt fick tips efter behandlingen.

24 nov, 2020

Går inte att boka tid via 1177 som det skrivs i texten här samt i deras röstbrevlåda. Inga tider innan feb 2021!!!

9 sep, 2020

Jag är så otroligt nöjd med mitt besök idag på Tandakuten! Jag tycker det är extremt jobbigt att besöka tandläkaren o jag var orolig för mitt besök. Blev så otroligt fint o pedagogiskt bemött av tandläkare Evelina Lundqvist. Hon frågade hela tiden upp hur det kändes för mig och berättade vad hon gjorde i processen och bemötte mig otroligt fint och proffsigt! En Stor eloge till både tandläkare och tandsköterska Christine, ni får dagens 🌹 ros av tacksam patient!

2 jun, 2017

Hej! Jag ringde under veckan och redan då hade jag bra kommunikation med personalen på Tandakuten (NUS). Det slutade med att jag fick en tid på fredagmorgon. Bra mottagning. Tandläkaren "Lena...." arbetade mycket professionellt. Lugnt och pedagogiskt berättade hon vad hon gjorde och varför. Dessutom markering innan: "nu kan det börja kännas", Bra kommunikation helt enkelt. Ett föredöme för tandläkarkåren.

Lördag - Söndag:10:00 - 12:00

Lördag - Söndag:09:00 - 12:00