Neurorehabilitering Sävar

Om Neurorehabilitering Sävar

Neurorehab Sävar är en högspecialiserad rehabiliteringsklinik för personer med progredierande neurologisk sjukdom och för personer med följdtillstånd efter stroke i yrkesverksam ålder.

De vanligaste diagnoserna är MS, Parkinson och Stroke.

Verksamheten bedrivs i en rehabiliterande miljö där du kan vistas antingen som inneliggande eller komma för dagrehabilitering.

Vi arbetar i team – i teamet ingår arbetsterapeut, läkare, rehabiliteringsassistent, sjukgymnast/fysioterapeut, sjuksköterska och socionom. Som konsulter finns dietist, logoped och psykolog.

Utifrån dina resurser och begränsningar planerar teamen din rehabilitering tillsammans med dig.

Neurorehab Sävar, Kungsv 8A - visa på karta
Ja