Smärtrehabilitering Umeå

Umeå

Smärtrehabiliteringen är en specialistklinik som ingår i Neuro- huvud- hals centrum på Norrlands universitetssjukhus. Det övergripande uppdraget är att erbjuda kompetens inom området långvarig smärta samt att verka för att patienter med långvarig smärta erbjuds bedömning och behandling, grundat på vetenskap och beprövad erfarenhet.

Vi tar primärt emot patienter från Västerbottens län men även från hela norra sjukvårdsregionen. Vi eftersträvar ett nära samarbete med primärvården och den specialiserade sjukvården inom hela regionen.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Medicinsk rehabilitering, Smärtlindringsverksamhet