Arbets- och miljömedicin Västerbotten

Om Arbets- och miljömedicin Västerbotten

Arbets- och miljömedicin utgör en del av Arbets- och beteendemedicinskt centrum. Arbets- och miljömedicins uppdrag är att förebygga, utreda och bedöma ohälsa relaterad till arbets- och omgivningsmiljö samt att bedriva forskning och undervisning.

Vid arbets- och miljömedicin utreds patienter där det finns misstanke att ohälsan är relaterad till faktorer i arbetet eller omgivningsmiljön. Exempel på risker i arbete och miljö som kan leda till ohälsa är luft- eller vattenföroreningar i ett närområde, kemikalier, tung fysisk belastning i arbetet, vibrerande verktyg, brister i inomhusmiljö eller i psykosocial arbetsmiljö.

Analysvägen 3 - visa på karta
Arbets- och miljömedicin