Hudmottagning Umeå

Umeå

På hudmottagningen behandlar vi olika hudsjukdomar som t ex psoriasis, bensår, eksem, genital dermatologi och acne. Vi har också eksemskola för barn och ungdomar upp till 18 år med atopiskt eksem, där vi lär ut hur man behandlar sig själv.

För kontakt och mer information, se vårt utbud.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 090 - 785 91 90
Norrlands universitetssjukhus - visa på karta

• Måndag - Fredag 12:00 - 12:45 Lunch

Till Hudmottagningen kommer du via remiss utfärdad av din läkare. Utomlänspatienter behöver remiss utfärdad av specialistläkare på hemorten. Barn under ett år omfattas ej av remisskravet. När remissen anlänt prioritetbedöms den, vilket brukar vara klart på cirka en vecka. Därefter förs du upp på en väntelista och meddelas detta per brev. Så snart en ledig tid finns bokas du in och får kallelsen hemskickad.

Dermatologi, Hudvård, Könssjukdomar, Venereologi