Ålidhems hälsocentral

Umeå

Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil.

Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig.

Alla landstingets hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken nedan, Så väljer du mottagning.

Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177.

Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.

Lista dig hos Ålidhems hälsocentral

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 090 - 785 44 58 Växelnummer 090 - 785 00 00
Tvistevägen 2 - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:15 - 16:00 Återuppringning

Akutsjukvård, Akutverksamhet, primärvårdsjour, Allmänmedicin, Barnavårdscentral, Barnmorska, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Mödravårdscentral

4,1

• 04:03 - 10 nov, 2017

• 12:21 - 30 aug, 2017

• 09:41 - 22 maj, 2017

• 08:36 - 11 maj, 2017 skrev:

Kan tyvärr inte rekommendera Ålidhems hälsocentral till någon som någon gång behöver komma i kontakt med Läkare/Ssk/Övrig vårdpersonal då detta är i princip omöjligt. För det mesta finns inga telefontider kvar att bli uppringd på, du blir ALDRIG uppringt på utsatt tid och återkoppling från läkare uteblir. Hälsocentralen tycks ha konstant personalbrist i flertalet kategorier och standard telefonmeddelandet du möts av vid första försöket till kontakt är att pga sjukdom finns lite personal.
    Så sammanfattningsvis rekommenderar jag tyvärr att vända sig till annan hälsocentral om du är i behov av sjukvård!
    (Bör dock tilläggas att OM du lyckas boka in ett besök, där du fått vänta minst 20 min efter din utsatta tid, möts du iallafall av duktig och kompetent personal som trots förutsättningar gör sitt bästa).

1,8

• 15:35 - 19 dec, 2016 skrev:

God Jul

4,2

• 15:16 - 03 dec, 2016

• 13:36 - 23 sep, 2016 skrev:

Var på besök hos barnmorska och blev verkligen super bra bemött!

• 16:55 - 19 sep, 2016 skrev:

Blev väldigt bra bemött när jag sökte hjälp här, både i telefon och på plats. Fick hjälp av en fantastisk underläkare som var oerhört professionell, minns tyvärr inte hennes namn.

• 21:43 - 13 sep, 2016 skrev:

Bokade telefontid med min läkare 3 gånger ingen av gångerna hörde han av sig. och när jag ringer och frågar säger de att läkaren har glömt och att de kommer att meddela han att ringa mig omedelbart. men han ringde aldrig

1,0

• 17:02 - 16 maj, 2016