Tegs hälsocentral

, Umeå

Tegsplan 2C, Umeå, 90420

Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil. Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig. Alla regionens hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken Så väljer du mottagning. Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177. Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.

Informationen uppdaterades 09:30 - 29 feb, 2024

14 okt, 2021

Efter otaliga besök för mina besvär utan att få den hjälp som behövdes har jag nu fått rätt diagnos och det var inte roligt. Tänk om jag hade fått röntgen tidigare hade det kanske sett annorlunda ut.

1 feb, 2021

Ointresserad läkare som inte tar några som helst egna initiativ för att ta reda på vad som är felet. Man måste jaga och ligga på hela tiden för att det ska hända nått.

16 sep, 2020

Varför har ni att riskgrupper kan boka tid för provtagning,men inget telefonnummer för bokning hur går det ihop?? Varför har ni tagit bort telefontid till läkarna på morgonen,är det för att fler ska sitta iväntrummet och trängas,och öka smittan!

10 sep, 2020

Fantastiskt personal som jobbar professionelt och sköter om människor och vår hälsa!

28 aug, 2020

Det går inte att ringa Tegs ha en fredag för att boka provtagningstid. Det går inte att skicka meddelande heller. Enda raka är att fysiskt åka dit gör att boka provtagningstid för person i riskgrupp. Fick rådet att ringa 1177 men det känns långsökt då det gäller att boka tid. Provsvaret kom fredag och nytt prov ska tas på måndag - inget som man göra nåt åt.

Här kan du se omdömen som Tegs hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Återuppringning

Arbetsterapi, Vårdcentral (BT), Vaccination mot covid-19, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin